H&M предизвика гнева на Китай
Компанията беше изтрита от приложенията за пазаруване в страната
Шведският гигант за облекло H&M се изправя пред финансовите и политически последствия от решението да спре доставките на памук от китайския регион Синдзян и да обвини местната ASICS, че злоупотребява с труда на хората си, пише The New Your Times.
Част от големите производители на дрехи в света се сблъскаха с властите в Китай заради изявленията си в подкрепа на правата на човека. Те изразиха загриженост относно предполагаемото използване на принудителен уйгурски труд при добива на памук в Синдзян. В отговор на критиките местни знаменитости и компании развалиха партньорства с брандове като H&M, Nike, Adidas, Burberry и Calvin Klein.
Марката H&M дори бе изтрита от китайските приложения за пазаруване.
Работим заедно с нашите колеги в Китай, за да решим конфликта и да продължим напред“, коментират от H&M.
Други засегнати
Австралийските олимпийци бяха последните, въвлечени в неприятната ситуация. Техният олимпийски комитет за предстоящите игри в Токио се сблъска с критики, когато пусна спортно облекло с марка ASICS. Работнически организации твърдят, че повече от един милион представители на мюсюлмански етнически малцинства са държани в лагери за интерниране в Синдзян, където са били принудени да работят във фабрики.
H&M генерира около шест процента от глобалните си приходите в Китай. Там се намират и близо 10% от магазините на бранда, а местният пазар е третия по големина за компанията. Или поне беше – шведският играч не публикува данните за финансовото въздействие на ответната реакция.
„Китай е много важен пазар за нас и дългосрочният ни ангажимент към страната остава силен“, казаха от H&M, отбелязвайки, че компанията е представена в страната повече от 30 години.