Handelsblatt: Преминаването към е-коли застрашава 400 000 работни места в Германия
Само при производството на двигатели и трансмисии около 88 000 работни места ще бъдат изложени на риск
~ 1 мин.
Преминаването към електромобили може да струва 410 000 работни места в Германия до 2030 г., съобщава днес ежедневникът Handelsblatt, позовавайки се на правителствени съветници. Само при производството на двигатели и трансмисии около 88 000 работни места ще бъдат изложени на риск, посочва изданието, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността (NPM), консултативен съвет към правителството.
Двигателите на електрическите автомобили са изработени от по-малко части и изискват по-малко поддръжка, отколкото двигателите с вътрешно горене, което ще доведе до уволнения, се казва в доклада.
Производството на превозни средства ще бъде допълнително автоматизирано и няма да е достатъчно за поддържане на сегашното ниво на работни места, пише Handelsblatt, позовавайки се на председателя на NPM Хенинг Кагерман.
През 2018 г. заетостта в автомобилната индустрия в Германия достигна 834 000 души, което е най-високото ниво от 1991 г. насам.
Двигателите на електрическите автомобили са изработени от по-малко части и изискват по-малко поддръжка, отколкото двигателите с вътрешно горене, което ще доведе до уволнения, се казва в доклада.
Производството на превозни средства ще бъде допълнително автоматизирано и няма да е достатъчно за поддържане на сегашното ниво на работни места, пише Handelsblatt, позовавайки се на председателя на NPM Хенинг Кагерман.
През 2018 г. заетостта в автомобилната индустрия в Германия достигна 834 000 души, което е най-високото ниво от 1991 г. насам.
Основната браншова организация на автомобилната индустрия в Германия (VDA), която през декември предупреди за повече съкращения на работни места през 2020 г. поради спад в продажбите на автомобили в световен мащаб, заяви, че прогнозата на NPM се основава на „нереалистичен краен сценарий“, пише още Handelsblatt.
Индустрията, важен двигател за растеж в най-голямата икономика в Европа, ускорява плановете си за пускане на електрически превозни средства, под натиска на стремежа на Европейския съюз за по-нататъшно намаляване на емисиите въглероден диоксид.