Heineken също получи удар от футболист на Евро 2020
За разлика от акциите на Coca-Cola обаче, тези на бирения гигант тръгнаха нагоре
Биреният гигант Heineken също получи удар по реномето си по време на пресконференция от европейското първенство по футбол. След като ден по-рано жест на Кристиано Роналдо донесе милиарди загуба за Coca-Cola с демонстративно преместване на две бутилки от напитката, в сряда френският национал Пол Погба премести от масата пред себе си безалкохолна бира Heineken NV.
Полузащитникът на Франция последва действията на Роналдо и видеото от случилото се стана широко разпространено в социалните медии. Погба изповядва исляма, който забранява консумацията на алкохол. Не е ясно дали той е знаел по време на пресконференцията, че напитката е безалкохолна, тъй като бутилката е подобна на тази на обикновения Heineken.
First Ronaldo with the Coca-Cola...
— Goal (@goal) June 16, 2021
Now Paul Pogba wasn't happy with the Heineken in front of him at his press conference pic.twitter.com/SU1ifQPGOP
Двата епизода поставят под въпрос мястото на някои брандове като спонсори на професионален спорт. Същевременно събитията подчертават нарастващото влияние на отделни спортисти, чиито действия достигат до огромна аудитория посредством социалните медии.
Роналдо има 299 милиона последователи само в Instagram и може лесно да променя цените на акциите. И все пак въздействието на такива неща е кратко“, прогнозира Кийт Темпертън, търговец във Forte Securities.
След жеста на Роналдо акциите на Coca-Cola спаднаха с 1.6%, а в сряда – с 0.7%, приблизително в съответствие с индекса S&P 500. Акциите на Heineken обаче не приеха негативно жеста на Погба и скочиха с 1.4% в Амстердам от 98.02 евро на 99.5 евро.
„Съгласуването на марки със знаменитости е изпитан начин за набиране на нови потребители, но това идва с допълнителен риск“, каза Чарли Хигс, анализатор от Redburn. „Този риск е постоянен и по-голям от всякога сега, благодарение на разпространението на социалните медии“.
Говорител на УЕФА официално посочи, че всеки има право на предпочитания за напитки и добави, че на пресконференциите на футболистите се предлага вода, заедно с Coca-Cola Zero Sugar.
„Напълно уважаваме решението на всеки, що се отнася до избраната от него напитка“, посочи говорител на Heineken, докато такъв на Coca-Cola не коментира.