Huawei копира хватката на Apple, за да конкурира Android
Китайската компания най-накрая направи достъпна операционната си система HarmonyOS и за смартфони
Huawei най-накрая направи достъпна операционната си система HarmonyOS и за смартфони. С този ход технологичната компания се надява, че ще може да се конкурира със софтуера на лидерите Apple и Google. Стъпката идва две години след като стана ясно, че устройствата на китайския бранд остават без лицензирания Android, като любопитното е, че стратегията на компанията по-скоро копира тази на производителя на iPhone.
HarmonyOS стартира официално през 2019 г., когато Huawei попадна в „Черния“ списък на САЩ и получи забрана да използва американски продукти и услуги. Така мобилните устройства на китайския бранд останаха без критични технологии, в това число без мобилните услуги и операционната система на Google. Ударът осакати бизнеса със смартфони на азиатския играч, който за кратко успя да се нареди и като номер едно на пазара на „умни“ телефони.
Предусещаща вятъра на промяната и необходимостта от еманципация от американските технологии, Huawei започна да работи по HarmonyOS през 2016 г. Компанията определя операционната си система като способна да работи на много свързани с интернет устройства – от смартфони до носими джаджи.
Едно от големите предизвикателства пред компанията е дали ще привлече интереса на разработчиците. В този дух Huawei настоява, че е създала операcионна система, която предоставя лесен начин за създаването на приложения за различни продукти. Именно фокусът върху възможностите да задвижва всевъзможни устройства е един от козовете, с които китайската компания иска да разграничи своя софтуер от Android и iOS.
HarmonyOS е проектиран да осигури спойка между нарастващия набор от свързани устройства, към които Huawei се насочва“, коментира Бен Ууд, главен анализатор в CCS Insight.
Според експерта целта на Huawei е да последва примера на Apple, лансирайки единна софтуерна платформа, която да се разширява във всички посоки, предоставяйки безпроблемно преживяване на клиентите. Тази хватка позволи на американския гигант от Купертино да улови клиентите си и да ги „заключи“ в своята екосистема от продукти.
През 2019 г. Huawei пусна HarmonyOS за телевизор, произведен под бранда Honor, на който компанията бе собственик до неотдавна. Днес операционната система вече е налична премиум смартфона Mate 40, както и за сгъваемия Mate X2. Новият смарт часовник на Huawei Watch Series 3 и таблетът MatePad Pro също ще бъдат оборудвани с HarmonyOS.