Huawei преговаря за продажбата на марките P и Mate
Ако сделката стане факт, както се случи с бранда Honor, компанията реално ще излезе от премиум пазара на смартфони
Huawei Technologies Co е в начален етап на преговори за продажба на своите премиум марки смартфони P и Mate, съобщава Reuters, като се позовава на свои източници, пряко познати с въпроса. Този ход на практика ще извади компанията от бизнеса за производство на смартфони от висок клас. Преговорите между най-големия производител на телекомуникационно оборудване в света и консорциум, воден от подкрепяни от правителството инвестиционни шанхайски фирми, продължават от месеци, казват източниците на медията.
По техните думи Huawei е започнал вътрешно проучване на възможността за продажба на марките още през миналия септември. Засега не е ясна стойността на евентуалната сделка. Доставките на телефони от серията Mate и P са на стойност 39.7 млрд. долара между третото тримесечие на 2019 и третото на 2020 г., според консултантската компания IDC.
Huawei обаче все още не е взела окончателно решение за продажбата и преговорите може да не приключат успешно, според източниците на Reuters, тъй като китайският гигант все още се опитва да произвежда у дома своите вътрешно проектирани чипове от висок клас Kirin, които захранват смартфони.
„Huawei научи, че се разпространяват необосновани слухове относно възможната продажба на нашите водещи марки смартфони“, каза говорител на компанията. „Няма никаква причина за тези слухове. Huawei няма такъв план.“
Правителството на Шанхай заяви, че не е наясно със ситуацията и отказа да коментира допълнително.
Потенциалната продажба на премиум моделите на Huawei предполага, че компанията няма особени надежди, че новата администрация на Байдън ще промени отношението си към ограниченията на веригата за доставки, поставени върху Huawei от май 2019 г.
Инвестиционните фирми, подкрепяни от властта в Шанхай, могат да сформират консорциум с дилърите на Huawei, за да поемат марките P и Mate. Подобен беше моделът на сделката за нискобюджетния Honor.
Huawei, най-големият доставчик на телекомуникационно оборудване в света и производител на смартфони №2, обяви миналия ноември продажбата на своята бюджетна марка за телефони Honor на консорциум от 30 дилъри, ръководени от компания, подкрепена от правителството на Шенжен.
Вторият източник посочва, че продажбата на моделите Honor са надхвърлили 100 млрд. юана (15.5 млрд. долара).
Разпродажбата на Honor имаше за цел да запази бюджетната марка жива, тъй като санкциите Huawei от Съединените щати възпрепятстваха веригата за доставки и прекъснаха достъпа на компанията до ключов хардуер като чипове и софтуер като Google Mobile Services на Alphabet Inc.
Двамата източници заявиха, че последните планове на Huawei за двете марки от висок клас са мотивирани от недостатъчните доставки на чипове.
Вашингтон казва, че Huawei е заплаха за националната сигурност, което китайската компания нееднократно отрича.
В петък Honor посочи, че целта на отделянето е постигната, като обяви, че е създала партньорства с производители на чипове като Intel и Qualcomm и пусна нов телефон.
Миналата година изпълнителният директор на Consumer Business Group Ричард Ю каза, че ограниченията в САЩ означават, че Huawei скоро ще спре да произвежда чипове на Kirin. Анализаторите очакват запасите от полупроводниковите елементи да свършат през тази година.
Отделът HiSilicon на Huawei разчита на софтуера на американски компании като Cadence Design Systems Inc или Synopsys Inc, за да проектира своите чипове и възлага производството на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC), което използва оборудване от американски компании.
Серията телефони P и Mate са сред най-добрите играчи на смартфон пазара от по-висок клас в Китай и се конкурират директно с iPhone на Apple, серията Mi и Mix на Xiaomi Corp и серията Find на OPPO.
Двете марки са допринесли за близо 40% за общите продажби на Huawei през третото тримесечие на 2020 г., според компанията за проучване на пазара Counterpoint.