Хвърляне на монети и ръкопляскане: 7 странни авиационни ритуала
Те са свързани с различни суеверия и любопитни традиции
~ 3 мин.
Наскоро суеверен пътник в Китай забави полет до Банкок с повече от час, след като хвърли монети в двигателя на самолета за късмет. Това беше петият инцидент заради подобна случка само за тази година, според South China Morning Post.
Пътниците се качвали на борда на полет на „China Southern Airlines“ от град Нанинг, когато една жена хвърлила шест монети в самолета, което доведе до задържането й и закъснението от 78 минути, докато екипажът се събра, за да изтегли монетите.
Авиокомпанията по-късно предупреди клиентите си в социалните медии за подобни "суеверни" актове, настоявайки: "Да се придържат към правилата за авиационна безопасност, когато вземат самолети, и да не хвърлят неща."
В почти идентичен случай през 2017 г. 80-годишна жена хвърли девет монети в двигател на китайски самолет от Шанхай до Гуанджоу, което доведе до забавяне от пет часа.
Предполага се, че нарастването на тези инциденти е резултат от това, че все повече китайци летят за първи път. Наистина, през първата година на новото хилядолетие китайците са направили скромните 10,5 милиона пътувания в чужбина. През 2017 г. тази цифра е 145 млн. - поразително увеличение от 1380%, пише британският "Телеграф".
Пътниците се качвали на борда на полет на „China Southern Airlines“ от град Нанинг, когато една жена хвърлила шест монети в самолета, което доведе до задържането й и закъснението от 78 минути, докато екипажът се събра, за да изтегли монетите.
Авиокомпанията по-късно предупреди клиентите си в социалните медии за подобни "суеверни" актове, настоявайки: "Да се придържат към правилата за авиационна безопасност, когато вземат самолети, и да не хвърлят неща."
В почти идентичен случай през 2017 г. 80-годишна жена хвърли девет монети в двигател на китайски самолет от Шанхай до Гуанджоу, което доведе до забавяне от пет часа.
Предполага се, че нарастването на тези инциденти е резултат от това, че все повече китайци летят за първи път. Наистина, през първата година на новото хилядолетие китайците са направили скромните 10,5 милиона пътувания в чужбина. През 2017 г. тази цифра е 145 млн. - поразително увеличение от 1380%, пише британският "Телеграф".
Хвърлянето на монети в двигателя е един от най-странните ритуали, или по-скоро суеверия, свързани с летенето.
Изданието разкрива още 6 странни и любопитни авиационни ритуала, които могат да бъдат и опасни.
Вижте ги:
Пляскане при кацане
Макар и по-рядко срещано днес, масовото ръкопляскане след безопасно кацане все още се случва. Говорейки пред Telegraph Travel по темата, Патрик Смит, американски пилот и автор на Cockpit Confidential, отбеляза:
„Пляскането при кацане е било широко разпространено от края на 70-те и началото на 80-те години, но вече е на изчезване".
Но все пак, ръкоплясканията радват пилотите. Според Дейв Кистрък, вицепрезидент на въздухоплавателните операции във Virgin Atlantic: „Макар и да се случват рядко, тези жестове винаги се оценяват".
Щастливи числа
Осем се смятат за щастливо число в Азия. По този начин полетът на United Airlines UA888 между Сан Франциско и Пекин залага на сигурно, като избира цифрите. По същата причина авиокомпаниите са склонни да избягват да използват цифрите „666“ за номер на полет, тъй като комбинацията от три шестици се счита за числото на Дявола и носи лош късмет.
Но не винаги. FR666 е номер на полета на Ryanair между Дъблин и Бирмингам.
Промяна на номера на полета след катастрофа
Авиокомпаниите обикновено оттеглят номер на полет, ако тази услуга претърпява фатален инцидент. Така MH360 днес е кодът на малайзийските авиолинии между Куала Лумпур и Пекин.
В миналото това беше позорният MH370, докато самолет по линията не изчезна в небето между Куала Лумпур и Пекин през 2014 г., като загинаха 239 души на борда. Обратният курс на пътуването, преди MH371, сега е MH361.
Същата промяна се случва и с четирите американски полета, които се разбиха на 11 септември 2001 г.
Размяна на самолетни модели
В Америка бизнесмените се ръкуват. В Япония те се покланят. Но по цял свят ръководителите на авиокомпаниите имат свой собствен поздрав - разменят си самолетни модели.
Когато авиокомпаниите започнат да летят в нови градове, сключват сделки с други превозвачи или финансират нови машини, тези висококачествени модели - обикновено с дължина от един до два фута - често биват разменяни като подаръци, в традиция, която съществува от десетилетия.
При разходка в централата на всяка авиокомпания може да се забележат редици подобни модели.
Днес изпълнителният директор на JetBlue Робин Хейс има 15 модела в офиса си и още десетки на близките рафтове. "Някои хора обичат да посещават музеи и да гледат изкуство. Някои хора харесват хубава бутилка вино", казва той. - Аз обичам хубави модели самолети".
Водни салюти
"Пристигането на нов самолет е крайъгълен камък за всяка авиокомпания, така че първият му полет често е грандиозно, празнично събитие, поливано с най-доброто шампанско и най-VIP гостите, включително изпълнителни директори на авиокомпании, посланици, шейхове и принцове".
Изданието разкрива още 6 странни и любопитни авиационни ритуала, които могат да бъдат и опасни.
Вижте ги:
Пляскане при кацане
Макар и по-рядко срещано днес, масовото ръкопляскане след безопасно кацане все още се случва. Говорейки пред Telegraph Travel по темата, Патрик Смит, американски пилот и автор на Cockpit Confidential, отбеляза:
„Пляскането при кацане е било широко разпространено от края на 70-те и началото на 80-те години, но вече е на изчезване".
Но все пак, ръкоплясканията радват пилотите. Според Дейв Кистрък, вицепрезидент на въздухоплавателните операции във Virgin Atlantic: „Макар и да се случват рядко, тези жестове винаги се оценяват".
Щастливи числа
Осем се смятат за щастливо число в Азия. По този начин полетът на United Airlines UA888 между Сан Франциско и Пекин залага на сигурно, като избира цифрите. По същата причина авиокомпаниите са склонни да избягват да използват цифрите „666“ за номер на полет, тъй като комбинацията от три шестици се счита за числото на Дявола и носи лош късмет.
Но не винаги. FR666 е номер на полета на Ryanair между Дъблин и Бирмингам.
Промяна на номера на полета след катастрофа
Авиокомпаниите обикновено оттеглят номер на полет, ако тази услуга претърпява фатален инцидент. Така MH360 днес е кодът на малайзийските авиолинии между Куала Лумпур и Пекин.
В миналото това беше позорният MH370, докато самолет по линията не изчезна в небето между Куала Лумпур и Пекин през 2014 г., като загинаха 239 души на борда. Обратният курс на пътуването, преди MH371, сега е MH361.
Същата промяна се случва и с четирите американски полета, които се разбиха на 11 септември 2001 г.
Размяна на самолетни модели
В Америка бизнесмените се ръкуват. В Япония те се покланят. Но по цял свят ръководителите на авиокомпаниите имат свой собствен поздрав - разменят си самолетни модели.
Когато авиокомпаниите започнат да летят в нови градове, сключват сделки с други превозвачи или финансират нови машини, тези висококачествени модели - обикновено с дължина от един до два фута - често биват разменяни като подаръци, в традиция, която съществува от десетилетия.
При разходка в централата на всяка авиокомпания може да се забележат редици подобни модели.
Днес изпълнителният директор на JetBlue Робин Хейс има 15 модела в офиса си и още десетки на близките рафтове. "Някои хора обичат да посещават музеи и да гледат изкуство. Някои хора харесват хубава бутилка вино", казва той. - Аз обичам хубави модели самолети".
Водни салюти
"Пристигането на нов самолет е крайъгълен камък за всяка авиокомпания, така че първият му полет често е грандиозно, празнично събитие, поливано с най-доброто шампанско и най-VIP гостите, включително изпълнителни директори на авиокомпании, посланици, шейхове и принцове".
Събитието се ознаменува с водни салюти - две пожарни коли изстрелват вода във въздуха, създавайки арка, през която самолетът рулира. Това своеобразно „кръщение“ е празник за авиацията, при който новите самолети са посрещани във флота на авиокомпанията.
Пипане на фюзелажа
Проучване сочи, че повече от 65% от нас имат някакъв ритуал за успех, когато летят.
Най-често срещаният навик е човек да докосне външната страна на самолета, преди да се качи на борда.
Следващи по ред са следните странни навици - отказ да се седи на определени номера седалки или произнасяне на някаква мантра или молитва.
Последното е практика, която често може да видите на борда на полети, извършвани от мюсюлмански авиокомпании. Има дори приложения, които съветват пътниците в коя посока да се молят по време на полета, за да гледат към Мека.