Hyundai ще произвежда търговски електромобили по поръчка
Южнокорейската компания ще насочи фокуса си към логистичните фирми и операторите на обществен транспорт
Южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor Group започва да произвежда електрически превозни средства по поръчка за търговски клиенти, като ще се възползва от по-голяма гъвкавост при дизайна, съобщава Nikkei Asia Review. От компанията, която е свързана с автомобилния производител Kia, посочиха, че клиентите ще могат изцяло да определят дизайна на автомобила – интериор, външен вид, пространство за багаж, технологични функции и др.
За момента малко автомобилни производители предлагат толкова широка степен на персонализиране на своите електрически превозни средства. Hyundai предвижда, например, услугата да се използва от компании в сектора на логистика и от операторите на обществен транспорт.
Подробностите, включително цената и датата на пускане на услугата, предстои да бъдат оповестени от Kia. Според компанията, която е дъщерно дружество на Hyundai, глобалният пазар на търговски автомобили ще се увеличи петкратно, достигайки 27 млн. броя през 2030 г.
"Изграждането на дългосрочни взаимоотношения с големи логистични компании и други фирми ще доведе до стабилни печалби от продажбите на електрически превозни средства", изтъкват от южнокорейската финансова компания SK Securities.
В това начинание Hyundai планира да се възползва от партньорството си с британския стартъп Arrival, който произвежда електромобили по поръчка. През 2020 г. компанията получи финансиране на стойност 100 млн. евро от Hyundai, за да развива производството си. Същевременно Arrival успя да спечели поръчка от американската куриерска корпорация UPS за 10 000 електрически търговски превозни средства, което определено я направи забележима на пазара.
По-рано този месец излезе информация, че Hyundai възнамерява да си партнира с технологичния гигант Apple, но информацията не беше потвърдена от двете страни. Представители на южнокорейската автомобилна компанията заявиха, че „преговаряме с редица производители, за да открием най-правилното партньорство“.
Въпреки че Hyundai ще работи с Arrival, анализаторите все още смятат, че преговорите им с Apple не са приключили и имат „общо бъдеще“.
Hyundai е на четвърто място в света по производство на електрически превозни средства за период януари-септември 2020 г., с пазарен дял 7.2%, по данни на южнокорейската статистическа компания SNE Research.