Имение на колела: Кой е най-луксозният кемпер в света?
Цената му варира между 2-4 милиона долара в зависимост от персонализираните конфигурации, а изграждането му отнема около две години
Терминът "луксозно превозно средство“ обикновено ни подсеща за Rolls-Royce Phantom, Lamborghini или Ferrari. Но какво да кажем за Elemment Palazzo Superior – едно изключително екстравагантно превозно средство за отдих? Няма да ви виним, ако намалите скоростта – или спрете напълно, когато видите този подобен на космически кораб кемпер да се задава по магистралата, разказва CNN Travel.
Проектиран и конструиран от Marchi Mobile, дъщерно дружество на европейската автомобилна компания Marchi Holding AG, луксозният кемпер не прилича на нищо друго на пътя. Определяйки себе си като „най-луксозния мобилен дом в света“, иновативният кемпер е вдъхновен от спортни автомобили, самолети и яхти, които изграждат неговата уникална естетика.
В зависимост от персонализираните конфигурации, всеки кемпер струва между 2 и 4 милиона долара, а изграждането му отнема около две години.
Честно казано, проектирах Element за собствено удоволствие в началото – беше малко егоистично. Бях уморен от това, което се предлага от автомобилната индустрия“, каза Марио Марчи, основател на Marchi Group и творческия ум зад кемпера.
"Почти всички подобни машини имат еднакъв дизайн и функционалности, а аз не исках да хващам тази скучна вълна. Исках да създам нещо изключително и уникално,” допълни той.
Началото
Роденият във Виена Марио Марчи е създаден да проектира автомобили.
Първата ми дума в живота – още преди мама и татко – беше авто, така че очевидно ми беше писано да правя това. Обичам всички видове превозни средства и се чувствам щастлив да работя върху тях“, разказа Марчи.
Баща му притежава транспортна компания за камиони, а страстта му към дизайна кара Марчи да създаде Marchi Group през 2002 г.
"Това наистина беше началото. Продължих да проектирам превозни средства и да персонализирам големи камиони, да създавам полуремаркета с разширения и разтегателни ремаркета – винаги се опитвам да правя иновации“, спомня си той.
След като се натъква на прототип на авангардна кабина на камион от германския специалист по автомобилен дизайн Луиджи Колани, който създава футуристични превозни средства за BMW и Volkswagen, Марчи се заема да ѝ вдъхне живот.
Този ранен прототип беше почти невъзможен за шофиране, тъй като беше нефункционален. Но ние искахме да създадем луксозен автомобил, който изглежда и се движи красиво“, каза той.
Марчи започва да създава проекти за Elemment през 2005 г., като първото ръчно изработено превозно средство, плод на работата му с екип от инженери, се появява през 2010 г., а първият модел е представен през 2012 г. Оттогава цялостната естетика на кемпера остава последователна, но всичко – от материалите до производствената линия – е еволюирало.
Част по част, единица по единица, ние подобряваме машината всеки път. Всеки кемпер е направен по поръчка, така че можем да го актуализираме и да вграждаме в него иновации“, допълни той.
През последното десетилетие Marchi започна да използва роботи за сглобяване на модулите, проектира следпродажбени резервни части за поддръжка на клиентите и заменя оригиналното фибростъкло с промишлено въглеродно влакно, което е много по-леко, по-здраво и по-издръжливо.
Като 4D кино
Едно от първите неща, които ще забележите в Elemment Palazzo Superior, е неговата футуристична кабина с гигантско предно стъкло с "очи на буболечка" и изключително висока шофьорска седалка. Вдъхновена от хеликоптерите, пилотската кабина е разположена на второто ниво на машината, така че е почти като да летите над пътя. Отвътре той прилича на това, което бихте открили в пилотската кабина на самолет.
Карал съм всякакви превозни средства през живота си и трябва да кажа, че това е най-доброто и впечатляващо за шофиране. Все едно сте в 4D кино – имате 180-градусов изглед навсякъде около вас“, заяви Марио Марчи.
Нещо повече, аеродинамичният дизайн е предназначен да намали разхода на гориво. Според Марчи, 28-тонният кемпер има коефициент на съпротивление (съпротивление на вятър) от 0.36 – около 20% по-добра горивна ефективност от типичен кемпер със същия размер. За сравнение, средностатистическият спортен автомобил има коефициент на съпротивление 0.30.
Чувствайте се като у дома си
С дължина от 12 – 14 метра и ширина 2.5 метра (или почти 5 метра, когато е напълно разгънат), кемперът разполага с овални прозорци, вдъхновени от илюминатори на яхти, хромирана облицовка и това, което Марчи описва като “линии на дизайна на състезателните автомобили“.
Интериорът е също толкова впечатляващ и предлага 68 кв. м жилищна площ. Луксозните елементи изобилстват – лъчисто подово отопление, регулируеми температурни зони, кухненски бокс от най-висок клас, камина и автоматични плъзгащи се врати. Една от любимите характеристики на Марчи е всекидневната с разтегателен диван, 42-инчов LED телевизор, бар шкаф и хладилник за вино.
Площта е изключително удобно проектирана, така че да можете да поканите приятели, но все пак да имате свободно лично пространство“, разказва той.
Подходящ за крал
От другата страна на кухнята дискретна плъзгаща се врата се отваря към просторна основна спалня. В този частен оазис ще намерите гардеробна, телевизор с голям екран, достатъчно място за съхранение и голямо легло на Hypnos – компанията, която доставя легла и матраци на британското кралско семейство.
Самият интериор е базиран основно на моите вкусове и европейски стандарти. Вдъхновен е от италианската история във венециански стил“, каза още Марчи.
Основната спалня има и отделна “спа стая“ с душ тип дъжд и светлинна терапия, подходяща дори за луксозен хотел.
Повдигнете покрива
Черешката на тортата е Sky Lounge. Подобно на флайбридж на яхта, тази тераса се появява от покрива на кемпера чрез автоматична асансьорна система. За да направи забавлението лесно по време на път, Марчи е помислил за всичко: вградени мебели, озвучителна система Steinway & Lyngdorf, лъчисто подово отопление и сенник.
А ако нещо липсва?
Всичко може да се персонализира. Някои клиенти искат заседателна зала за бизнес цели, а други избират да добавят втора спалня”, заяви Марчи.
"Ние сме много гъвкави – нашите клиенти имат различни цели и вкусове, така че всяко превозно средство, което създаваме, е уникално“, допълни той.
Обикновено техните клиенти са високопоставени бизнесмени и богаташи, които прекарват много време на път по работа или предпочитат шофирането пред самолетния транспорт. Друг път те планират да използват превозното средство за събития и промоции.
"Много от нашите клиенти харесват усещането да караш този ”космически кораб” по пътя. Работим и с много страстни колекционери, които търсят нещо съвсем различно“, заключи той.