ING променя името си на NN
Новото име на компанията ще е директно свързано с основоположниците си
ING Пенсионно осигуряване и ING Животозастраховане имат ново име, марка и лого - NN Пенсионно осигуряване и NN Животозастраховане. Те бяха представени днес пред медиите в София.
Името NN произлиза от „Национале-Нидерланден” (Nationale-Nederlanden) – компания, създадена през 1963 г. и сформирала се от сливането на „Де Недерланден” , специализирана в предлагането на застраховки срещу пожар и животозастрахователното дружество „Де Национале”. По-късно, през 1989 г. компанията започва сливането си с NMB Postbank и през 1991 г. името „Интернационале Недерланден Груп (ING Group) вече е факт.
NN осъществява дейност в 18 държави от Европа, както и в Япония. Началото на дейността на компанията в България бе през 2001 г.след въвеждането на тристълбовия модел на пенсионно осигуряване. NN България действа благодарение на лицензираното пенсионноосигурително дружество NN Пенсионно осигуряване, NN Професионален пенсионен фонд, NN Доброволен пенсионен фонд, както и NN Животозастраховане.
В пресконференция за ребрандирането на компанията, главният изпълнителен директор на NN България – Николай Стойков разказа за историята, ценностите и мисията на дружеството, както и за двете кампании, целящи да информират за новото име, лого и мото на компанията.
Лице на първата кампания е Юън Макгрегър. Във видеото той известява за новото име на ING Group на английски, а в последствие и на български език. Шотландският актьор е избран за лице на рекламната агенция заради европейския си произход и безупречната си репутация. Втората кампания на NN е насочена към клиентите.
NN излиза успешно на капиталовия пазар като самостоятелна компания след емитирането на облигации на стойност 1 млрд. евро . ING Group увеличава капитала на NN, за да гарантира, че компанията е добре капитализирана преди да първото си публично предлагане. Още през 2 юли 2014 г. започва търговията с акции на NN Group на фондовата борса Euronext в Амстердам. Това събитие отбелязва първите стъпки от превръщането на компанията в независима публична финансова институция. След продажбата ING Group остава мажоритарен собственик на NN s 68,1%.
Със своите 12 хил. служители NN Group предоставя на над 15 млн. клиенти пенсионно осигуряване, животозастраховане, управление на инвестиции и банкиране. Компанията предлага и нов лик на уебсайта си на www.nnbulgaria.com и страницата си във Facebook.