Иновациите в бирената индустрия продължават
Браншът е провокиран да измисля нови продукти в отговор на тенденциите за здравословен начин на живот
Красимир Лазаров, директор продажби в Карлсберг България:
Биреният бранш се променя и следва тенденциите в настроенията на младите потребители, включително по отношение на тренда към здравословен начин на живот. Трансформация на нагласите се забелязва и на по-консервативния пазар в България, където консумацията на пиво се очаква да се повиши през тази година. Това стана ясно от думите на новия директор продажби на „Карлсберг България“ АД Красимир Лазаров, който коментира развитието на индустрията пред Economic.bg. Конкретно за компанията той каза, че през 2021 г. тя е затвърдила водещите си позиции у нас, като е засилила присъствието си във всички региони на страната.
Една от актуалните тенденции през последните години е свързана с по-масовото навлизане на крафт бирите. Интересът на потребителите към този тип продукти провокира и големи играчи като Карлсберг да се впуснат в полето на новата ниша. Лазаров потвърди, че колаборациите в бранша остават на дневен ред.
Доволни сме от партньорствата, които имаме до момента. Следим отблизо тенденциите в бранша и по отношение развитието на крафт пивото, тъй като винаги има какво ново да се научи при партньорствата с други производители. Споделянето на добри практики е това, което движи прогреса напред. Ето защо продължаваме да сме отворени за нови открития – те са тайната съставка на нашия успех“, посочва Лазаров.
Според Лазаров промяната в тенденциите на потребителското потребление вследствие на пандемията от коронавирус не са спрели и ще продължим да сме свидетели на нови трендове на пазара на пиво.
„Определено нагласите на потребителите днес са различни, както и поводите за консумация, които се изместиха предимно към домашно потребление. Хората започнаха да пазаруват по-рядко като честота на посещенията в магазина, но затова пък в по-големи количества. Високото качество и добрата цена продължават да са водещи фактори при избора на бира от българските потребители. Наблюдаваме и интерес към специалните видове пиво, както и към безалкохолните алтернативи“, пояснява той.
От компанията посочват, че в България започва да се изгражда култура на консумация на бира, сравнима с тази в западноевропейските страни, което би благоприятствало пазара.
Културата на консумация се подобрява с всяка изминала година, но и тенденциите се променят. Новият тренд е сред младите, а именно стремежът към здравословен и активен начин на живот, което води до търсене на напитки с по-малко калории и алкохол, като безалкохолната бира. Благодарение на иновациите в бранша, в бъдеще ще видим още по-интересни предложения при функционалните напитки, като например бира, обогатена с витамини“, споделя Лазаров.
От Карлсберг уточняват, че засега не разработват подобен тип пиво, но подобни тенденции се наблюдават в САЩ и в Западна Европа и в бъдеще е възможно да се пренесат и в България.
Лазаров споделя още, че към момента – въпреки повишения интерес към бира с изявен малцов характер или с различни аромати и добавки – класическият лагер остава предпочитана напитка.