Instagram ще бъде „историята на 2016“ за Facebook
Приходите от приложението са възможно най-лесно спечелените пари за компанията през 2015 г.
Когато годината вече наближава своя край, анализатори от Capital Markets излизат с прогнози за следващата, че Instagram ще бъде "историята на 2016" за Facebook.
Приходите от приложението за споделяне на снимки, което от 2012 г. принадлежи на социалната мрежа, ще бъдат възможно най-лесно спечелените пари за компанията през 2015 г.
Instagram стана изключително доходоносен след решението на Facebook през септември да отвори рекламната му платформа за рекламодатели от всички размери, и да им позволи да достигнат конкретни аудитории, пише Businessinsider.
Преди това рекламите бяха достъпни само в осем държави, а през септември дебютираха в още 20, включително Италия, Испания и Индия, посочват от Instagram. До 30 септември рекламите в платформата бяха пуснати в повече от 200 държави.
Рекламодателите настояват за тези промени, защото искат да получат шанс да се появят във все по-популярни приложения, така че да достигнат до тинейджърите и да съберат данни от Facebook - най-голямата социална мрежа, която има 1,5 млрд. потребители.
Рекламните приходи на Instagram се очаква да достигнат 1,5 млрд. долара през 2016 г., прогнозира eMarketer. До 2017 г. пък се очаква почти да се удвоят до 2,8 млрд. долара.
Тази промяна доведе до прилив на нови рекламодатели, както и повишени разходи за реклама. Очаква се тенденцията да продължи и през новата година.