Исторически спад на автомобилните продажби в Китай
Продажбите на коли в азиатската страна са се понижи за 11-и пореден месец
~ 1 мин.
Китай отчете рекордно голям спад на автомобилните продажби, засилвайки опасенията на анализаторите за икономическия спад на страната и нарастващото влияние на търговската война със САЩ, пише Reuters.
През май продажбите на коли в азиатската страна са се понижили с 16.4% в сравнение със същия месец на 2018 г., сочат данните Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM). Така предходния месец е 11-ият поред на спад на продажбите, като през април понижението беше с 14.6%, а през март – с 5.2%.
Ксу Хайдонг, зам.-генералният секретар на CAAM, коментира, че основната причина за сривът в продажбите е фактът, че китайските провинции започват въвеждането на стандартите за вредни емисии от колите „Китай VІ” по-рано, отколкото е определенията от централното правителство краен срок – 2020 г. Именно въвеждането на тези стандарти създава несигурност сред автопроизводителите и те понижават продукцията си.
„Дадохме на производителите прекалено малко време да се подготвят”, коментира Хайдонг и добавя, че на участниците във веригата за доставки на автомобилната индустрия им е прекалено трудно да наваксат с пазарните промени.
Продажбите на коли в Китай миналата година се свиха за пръв път от 90-те години на миналия век насам, тъй като забавянето на местната икономика и постоянно налаганите нови и нови мита между Пекин и Вашингтон удрят по потребителското доверие и вътрешно търсене. Според представители на автомобилната индустрия тя ще се върне към растеж през втората половина на тази година благодарение на подкрепа от страна на китайското правителство.
През май продажбите на коли в азиатската страна са се понижили с 16.4% в сравнение със същия месец на 2018 г., сочат данните Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM). Така предходния месец е 11-ият поред на спад на продажбите, като през април понижението беше с 14.6%, а през март – с 5.2%.
Ксу Хайдонг, зам.-генералният секретар на CAAM, коментира, че основната причина за сривът в продажбите е фактът, че китайските провинции започват въвеждането на стандартите за вредни емисии от колите „Китай VІ” по-рано, отколкото е определенията от централното правителство краен срок – 2020 г. Именно въвеждането на тези стандарти създава несигурност сред автопроизводителите и те понижават продукцията си.
„Дадохме на производителите прекалено малко време да се подготвят”, коментира Хайдонг и добавя, че на участниците във веригата за доставки на автомобилната индустрия им е прекалено трудно да наваксат с пазарните промени.
Продажбите на коли в Китай миналата година се свиха за пръв път от 90-те години на миналия век насам, тъй като забавянето на местната икономика и постоянно налаганите нови и нови мита между Пекин и Вашингтон удрят по потребителското доверие и вътрешно търсене. Според представители на автомобилната индустрия тя ще се върне към растеж през втората половина на тази година благодарение на подкрепа от страна на китайското правителство.