Исторически успех за стрийминг платформите през 2018 г.
Онлайн платформите са произвели 160 оригинални заглавия
Платформите за онлайн стрийминг като Netflix и Amazon направиха исторически пробив тази година, успявайки да произведат най-голямо количество оригинално съдържание през 2018 г., пише Fortune.
От общо 495 оригинално разработени сценарии през 2018 г., 160 (33%) са дело на онлайн платформите, сочи статистиката на изследователската фирма FX. Най-големите „хит-мейкъри“ са Netflilx и Amazon, но сред източниците на видео съдържание вече се нареждат и нови платформи като Facebook Watch и Sundance Now.
За сравнение телевизионните продукции са 146 (общо 30% от всички), заглавията на кабелните оператори наброяват 144 (29%), а на платените тв мрежи като HBO и Showtime – 45 (9%).
Голямата разлика спрямо данните за миналата година е в 17-процентния спад на оригиналното съдържание на кабелните оператори. Те бележат втора поредна година на намаление. Всичко това не е изненада предвид факта, че абонатите на кабелните оператори падат постоянно.
Промяната на парадигмата започна да се случва през 2013 г., когато на пазара навлезе Netflix и постепенно да диктува нови правила в телевизионния свят. Компанията се бори стремглаво и с холивудските студиа, макар че там шансовете ѝ за пробив в класацията са малки заради две големи сливания на пазара тази година.
Независимо от това инвестициите във видео стрийминг съдържание растат. През 2014 г. онлайн тв услугите родиха 8% от всички сценарии, което означава, че за четири години платформите са увеличили дела си четирикратно. Всички признаци сочат, че растежът им е сигурен и занапред, особено на фона на това, че към тяхната компания се присъединяват и играчи като Disney и Apple.