Jaguar с мултимилонна инвестиция за електрически коли във Великобритания
Така ще бъде спасена фабриката на компанията в Касъл Бромуич
~ 2 мин.
Най-големият британски автомобилен производител Jaguar Land Rover прави многомилионна инвестиция в производството на електрически превозни средства на вътрешния си пазар, като съществен тласък за сектора, засегнат от спад в продажбите на дизелови автомобили и несигурността около Brexit.
Фирмата ще предложи електрифициран вариант на всички свои нови модели от 2020 г., тъй като се стреми да избегне зависимостта си от дизеловите превозни средства, които все повече се избягват от купувачите.
Jaguar Land Rover, която е направила 30 процента от милион и половината британски автомобила миналата година, ще произвежда от електрически автомобили в завода си в Касъл Бромуич, Централна Англия, започвайки с луксозния си модел XJ.
"Бъдещето на мобилността е електрическо и като визионерска британска компания, ние сме решени да направим нашето следващо поколение превозни средства с нулеви емисии във Великобритания", заяви главният изпълнителен директор Ралф Спет в петък.
Фирмата ще предложи електрифициран вариант на всички свои нови модели от 2020 г., тъй като се стреми да избегне зависимостта си от дизеловите превозни средства, които все повече се избягват от купувачите.
Jaguar Land Rover, която е направила 30 процента от милион и половината британски автомобила миналата година, ще произвежда от електрически автомобили в завода си в Касъл Бромуич, Централна Англия, започвайки с луксозния си модел XJ.
"Бъдещето на мобилността е електрическо и като визионерска британска компания, ние сме решени да направим нашето следващо поколение превозни средства с нулеви емисии във Великобритания", заяви главният изпълнителен директор Ралф Спет в петък.
Не се разкрива точният размер на инвестицията в електрическото производство, но според някои британски медии става дума за стотици милиони лири.
JLR отдавна предупреждава за опасностите от Brexit без сделка и необходимостта от поддържане на търговията с Европейския съюз, която не е свързана с търкания, отразявайки опасенията в сектора, че производството в момента може да бъде засегнато от закъснения на митниците и допълнителна бюрокрация.
Компанията обаче се договори с работниците в завода в Касъл Бромуич за преминаване на 4-дневна работна седмица със същото количество часове, което би трябвало да позволи на завода да работи по-ефективно.
JLR отдавна предупреждава за опасностите от Brexit без сделка и необходимостта от поддържане на търговията с Европейския съюз, която не е свързана с търкания, отразявайки опасенията в сектора, че производството в момента може да бъде засегнато от закъснения на митниците и допълнителна бюрокрация.
Компанията обаче се договори с работниците в завода в Касъл Бромуич за преминаване на 4-дневна работна седмица със същото количество часове, което би трябвало да позволи на завода да работи по-ефективно.
Съобщението за голямата инвестиция от днес идва след бурни няколко месеца за фирмата, която обяви около 4 500 съкращения на работни места по-рано през януари и отчете загуба от 3,66 млрд. паунда през 2018/19.
JLR също така призова правителството да привлече производство на батерии в големи мащаби, така че Великобритания да не изостане в производството на автомобили и технологии с ниски и нулеви емисии.