Железниците се модернизират със система от най-ново поколение
Тя ще подпомага планирането и управлението на влаковото движение в страната
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ внедри модерна информационна система, която ще подпомага планирането и управлението на влаковото движение в страната. Системата за управление на влаковата работа (СУВР) е разработена по европейски проект и представлява едно от най-съвременните софтуерни решения в тази област, съобщават от Министерството на транспорта и съобщенията.
Проектът цели подобряване на качеството на услугите на жп транспорта, чрез намаляване на времето за обработка, транзитното преминаване, както и приспособяване на пропускателната способност на железопътната мрежа към атрактивната от търговска гледна точка честота на транспортните услуги.
Системата ще бъде от голяма полза както за служителите на НКЖИ, така и за железопътните превозвачи, които ще могат много лесно да планират своите превози и да получават справки във всеки един момент“, заяви зам.-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев по време на събитие за представяне на резултатите от проекта.
Според него това ще позволи по-ефективно планиране на капацитета на жп инфраструктурата и автоматизирано изчисляване на инфраструктурните такси, което е от голяма полза за бизнеса. Минчев изтъкна, че освен подновяването на железопътния състав, реконструкцията на линиите и жп гарите, модернизацията на жп транспорта минава през дигитализация в управлението на услугите.
Това са важни процеси, които остават скрити за пътниците, но са неизменна част от ежедневието на служителите в центровете за управление на железопътния трафик“, каза още той.
Очаква се софтуерът да бъде въведен в експлоатация през декември 2023 г. В резултат на това ще се постигне както обезпечаване на безопасността на превозите и предотвратяването на произшествия и инциденти, така и намаляване на разходите за поддръжка на железопътната инфраструктура и подвижен железопътен състав, осигуряване на равен достъп до железопътната инфраструктура, управление на капацитета, събиране на реални инфраструктурни такси за ползване на железопътната инфраструктура, превозни такси и др.
Системата се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. и струва около 7 млн. лв.
Изпълнител на дейностите е ДЗЗД „РейлТехноАйЕмЕс“.