Как Amazon третира служителите си?
Работещите в компанията са окуражавани да критикуват идеите си по време на срещи
Amazon е по-силна от всякога, благодарение на факта, че компанията изисква възможно най-много от служителите си, пише в-к New York Times.
Миналият месец фирмата надмина Walmart като най-печеливш търговец в страната с пазарна цена от 250 млрд. долара. Сп. Forbes определи собственика й Джеф Безос за петия най-богат човек на Земята. Десетки милиони американци познават компанията като клиенти, но методите й на работа остават в тайна. Дори най-нископоставените служители подписват подробно споразумение за конфиденциалност. Amazon позволи на малък брой високопоставени мениджъри да отговорят на въпросите, поставени от разследване на в. New York Times.
Оказва се, че служителите на компанията са окуражавани да критикуват идеите си по време на срещи, да отговарят на имейли по всяко време на денонощието и да коментират работата на колегите си пред шефовете.
Това е "целенасочен дарвинизъм", отбелязва бивш директор по човешките ресурси. Работници със здравословни или лични проблеми твърдят, че не им е давано време да се възстановят от тях.
"Компанията се стреми към големи, иновативни неща, а те не са лесни", заявява набиращата нови служители Сюзан Харкър. "Когато се целиш в луната, работата е предизвикателна. Някои хора не се справят с нея."