Индивидуални кабини и по-големи седалки: Как се променят самолетните пътувания?
Все повече пътници предпочитат да пътуват в премиум икономичната класа, което кара авиокомпаниите да променят дизайна на самолетите си
Авиокомпаниите прекараха десетилетия, опитвайки се да натъпчат колкото се може повече хора в самолетите. Сега обаче фокусът се променя – все повече превозвачи мислят как да направят самолетите си по-комфортни и да осигурят повече пространство на пътниците, които вече не се задоволяват с обикновените тесни седалки.
В последно време авиокомпаниите се надпреварват да оборудват новите си самолети със седалки от по-висок клас. Икономичната класа в САЩ и Европа към момента заема 79.3% от всички места в самолетите, което е спад в сравнение с 2018 г., когато техният дял е бил 81.9%. Това показват изчисленията на компанията за авиационни данни Cirium, цитирани от CNBC.
Има увеличение в дела на хората, закупили самолетен билет в бизнес класа. Ако през 2018 г. той е бил 12.9%, то през тази година той е 13.5%. В същото време решилите да пътуват в премиум икономична класа (бел. ред – най-скъпата икономична класа, при която местата са в непосредствена близост до бизнес класата) се е увеличил значително. Преди пандемията 4.2% от хората са купували билети за този тип седалки, докато сега техният дял е 6.4%.
Delta, JetBlue Airways, American Airlines, Finnair и Lufthansa са сред превозвачите, които наскоро обявиха, че започват модернизация на своите салони – подмяна на седалките първа класа, внедряване на плъзгащи се врати между седалки за още по-голям комфорт, както и премиум икономични кабини.
Някои от по-новите първокласни кабини, като тези, предлагани от Singapore Airlines, наподобяват малки хотелски стаи. Всички тези новости и допълнителни услуги обаче могат бъдат доста скъпи.
Разликите в цените могат да бъдат огромни. Премиум икономичен билет между Ню Йорк и Париж с тръгване на 22 септември и връщане седмица по-късно наскоро струваше 3015 долара с Delta Air Lines. Същият маршрут с нормална икономична цена струва 980 долара. На конкурента United Airlines, подобен маршрут беше близо 1850 долара в първокласен икономичен и 912 долара в стандартен икономичен. Бизнес класата лесно надхвърля 5000 долара за този маршрут.
Delta и United също представиха нови първокласни места за вътрешни полети, които разполагат със собствени кабини, което се превръща в популярна опция след пандемията.
Постигането на правилния баланс между възможностите, които туристите имат, и гъвкавостта на компанията е от ключово значение, според изпълнителния директор на Virgin Atlantic Шай Вайс. Базираната в Лондон авиокомпания предлага различни конфигурации, които включват повече икономични места по маршрути, които са по-популярни сред почиващите, като Лондон до Орландо, Флорида, и по-висока концентрация на места от горна класа по маршрути, където пътниците са готови да платят повече, за да летят.
Не е като да се събудите сутрин и да можете да смените билета си, особено в премиум кабините“, каза той.