Какви права имат пътниците при отмяна на полет?
Вижте най-важните стъпки, които можете да предприемете
При отмяна на полет всички пътници имат право на грижи. Те могат да поискат да им се възстанови стойността на билета. При този вариант, авиокомпанията няма повече задължения да заплаща за храна, напитки и настаняване в хотел.
В случаи на полети, отменени в резултат на стачка, пътниците могат да поискат от съответната авиокомпания осигуряване на алтернативен транспорт при сходни условия със същата или друга авиокомпания, могат да поискат храна, напитки и настаняване в хотел, както и компенсация за направени допълнителни разходи.
Когато възникне проблем с даден полет, първото нещо, което трябва да направят потърпевшите пътници, е да се свържат със съответната авиокомпания.
Ако не са удовлетворени от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център, за да получат помощ и съдействие.
В последните дни германският авиопревозвач Lufthansa отмени хиляди полети заради стачка на служителите си. Щетите за компанията са огромни и могат да се оценят на около 25 млн. евро на ден.