Какво ще видим на TRUCK EXPO 2023
Тежката артилерия на световния транспорт идва от 8 до 10 юни в Пловдив
Автомобилната индустрия е един от най-динамично развиващите се сектори през последните години. Независимо от всички промени, прекъсвания, недостиг на компоненти, забавяне в производството и доставките през турбулетните 2020 – 2021 г., 2022 г. се оказа от най-успешните за тежкия автомобилен транспорт у нас, с регистрирани над 3500 нови товарни автомобила.
Пазарът на товарни автомобили
Моделът на закупуване на камиони от операторите очевидно се нормализира след пиковете в двете посоки, белязали пандемията. Какво ни очаква през тази и следващата година обаче е трудно да се предвиди. Цените на дизела вероятно ще намаляват през 2023 г., след като достигнаха исторически върхове през втората половина на миналата, заради войната в Украйна. Сложен остава балансът между нарастващите лихви и разходите за поддръжка, застрахователните премии, заплащането на водачите на камиони, продължаващият недостиг на компоненти за производство и затрудненията във веригите за доставки. Ако инфлацията обаче свие потребителското търсене, лихвите може би ще тръгнат надолу още тази година.
Производството на търговски превозни средства
Натрупаните поръчки поддържат по-високо производството на търговски превозни средства и дават на производителите и доставчиците добра перспектива през първата половина на 2023 г. Истината е, че заявените товарни автомобили вече са изчерпили капацитета за производство за следващите 10 – 12 месеца. В допълнение се очаква обемите на морските товари да продължат да спадат, заради множеството ограничения поради COVID-19 в Китай и отслабването на потребителското търсене. Това също ще окаже положително влияние върху индустрията на товарните превози в близък и средносрочен план.
Нови изисквания за безопасност на ЕС
На този фон идват новите правила и регламенти на ЕС, които добавиха към чистата мобилност и изисквания към оборудването за безопасност в новите автомобили, в т.ч. и за товарните превози. От юли 2024 г. всеки камион и автобус, регистриран в Европа, трябва да включва осем автоматизирани функции за безопасност в помощ на водача, които го предпазват от „човешката грешка“ при пътно-транспортни произшествия. Водещите производители вече имат своя технологичен отговор на промените и голяма част от тях вече са налични в новите модели камиони, автобуси и специализирани превозни средства, които ще видим на TRUCK EXPO 2023 след месец в Пловдив. Инвестициите, правени години наред в още по-модерни технологии на задвижване, системи за сигурност, интуитивен интерфейс и улеснения при шофиране, извеждат товарните автомобили няколко крачки напред по отношение на безопасността, сигурността и ефективността. И това заслужава да се види.
Технологии, оборудване и бъдеща мобилност
От 8 до 10 юни в Пловдив, на територията на Международния панаир, ще бъдат представени всички нови разработки и подобрени двигатели за камиони с вътрешно горене с висока ефективност, както и такива, които могат да работят с горива с ниски или нулеви емисии, като природен газ, метан, етанол и същевременно осигуряват производителност, идентична с днешните дизелови двигатели. Електрическите камиони също се оказаха изненадващо успешни в определени приложения и водещите производители смело завземат този сегмент – най-вече за дистрибуция, строителство и комунални услуги в градски условия, за местен и регионален транспорт. Носителите на най-престижните награди в автомобилната индустрия за 2023 г. и множество премиери очакват посетителите на най-голямото изложение за камиони, автобуси и специализирани превозни средства у нас.
TRUCK EXPO 2023 се организира от Асоциацията на автомобилните производители за 6-ти път. Участието си във форума са заявили BMC TRUCKS, DAF, FORD TRUCKS, ISUZU, IVECO, MAN, MERCEDES BENZ, RENAULT TRUCKS, VOLVO TRUCKS, както и производителите на ремаркета и полуремаркета с марките SCHMITZ CARGOBULL, DOLL, KÖGEL, KNAPEN, CTE TRAILERS, MEILLER, WEKA, WIELTON, цистерните SANTI, гондолите MENCI. Ще бъдат изложени най-новите модели в лекотоварния сегмент - категория N1 на CENNTRO, FORD, PIAGGIO Commercial, TOYOTA, както и всички съпътстващи продукти и услуги в сектора, събрани на едно място – фирми за сервизно оборудване, резервни части, гуми, масла, аксесоари и консумативи, финансови услуги, вериги бензиностанции, застрахователни компании. Икономиката се съживява, на дневен ред е модерният транспорт!