Клиентите на ЧЕЗ имат до 70% по-високи сметки през януари
Причината според електроразпределителното дружество е студеното време
~ 1 мин.
Клиентите на ЧЕЗ, които се отопляват на ток, са получили между 23 и 70% по-високи смети през януари. Пред БНР Димчо Станев от дирекция "Обслужване на клиенти" на електроразпределителното дружество каза, че причината за това е студеното време.
„В определени дни от януари, който беше с 5 градуса по-студен от миналогодишния януари, е бил постигнат 20-годишен рекорд в потреблението за територията на Западна България“, каза Станев.
„Мрежата е преоразмерена и е изчислена да издържи натоварване дори при аварии в топлопреносната мрежа“, увери Васил Василев от дирекция "Експлоатация и поддръжка" в "ЧЕЗ Разпределение". Той коментира ситуацията след мащабните аварии в мрежата на "Топлофикация" от последните дни и преминаването на редица абонати на топлинното дружество на отопление с ток.
„Повечето аварии, свързани с прекъсване на тока, се локализират и отстраняват до два часа от възникването им“, каза още той.
„В определени дни от януари, който беше с 5 градуса по-студен от миналогодишния януари, е бил постигнат 20-годишен рекорд в потреблението за територията на Западна България“, каза Станев.
„Мрежата е преоразмерена и е изчислена да издържи натоварване дори при аварии в топлопреносната мрежа“, увери Васил Василев от дирекция "Експлоатация и поддръжка" в "ЧЕЗ Разпределение". Той коментира ситуацията след мащабните аварии в мрежата на "Топлофикация" от последните дни и преминаването на редица абонати на топлинното дружество на отопление с ток.
„Повечето аварии, свързани с прекъсване на тока, се локализират и отстраняват до два часа от възникването им“, каза още той.