10 км от „Хемус“ ще са готови предсрочно през есента
Строителството на отсечката между Ябланица и Боаза започна през март 2018 г.
~ 2 мин.
До есента ще бъдат пуснати нови 10 км от магистрала „Хемус“ – отсечката между Ябланица и Боаза. Това стана ясно при проверка на пътя от председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Георги Терзийски.
Строителството на отсечката започна през март миналата година и трябваше да завърши по план в началото на 2020 г., но ще е готова предсрочно. С новите 10 км готовият участък от магистралата ще бъде 180 км. Инвестицията е изцяло от републиканския бюджет и е на стойност 55 млн. лв.
"Организацията на работа по трасето е много добра, изпълнени са около 75% от предвидените строителни работи и е напълно реалистично участъкът да е готов около половин година по-рано от предвиденото", коментира Терзийски.
Отсечката се изпълнява от Консорциум „ХВП Ябланица“, в който участват „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД.
Строителството на отсечката започна през март миналата година и трябваше да завърши по план в началото на 2020 г., но ще е готова предсрочно. С новите 10 км готовият участък от магистралата ще бъде 180 км. Инвестицията е изцяло от републиканския бюджет и е на стойност 55 млн. лв.
"Организацията на работа по трасето е много добра, изпълнени са около 75% от предвидените строителни работи и е напълно реалистично участъкът да е готов около половин година по-рано от предвиденото", коментира Терзийски.
Отсечката се изпълнява от Консорциум „ХВП Ябланица“, в който участват „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД.
В момента по обекта се извършват земни и пътни работи, водостоци и други. Участъкът ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица – 2 м, водещи ивици и банкети. Ще бъдат изградени 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза.
"През пролетта ще стартира строителството на още две отсечки от АМ „Хемус“ в посока Варна. 134-километровото трасе от Боаза до връзката с път I-5 Русе - Велико Търново, за което правителството осигури 1,3 млрд. лв. е разделено общо на 6 участъка. В края на април - началото на май ще започне строителството на отсечките - от Боаза до пътен възел "Дерманци" (15,26 км) и от пътен възел "Каленик" до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч (17,08 км)", съобщи Георги Терзийски. Той подчерта, че УС на АПИ няма никакви съмнения в строителя, тъй като през годините държавното дружество "Автомагистрали" е изпълнило редица сложни пътни обекти и съоръжения.
"През пролетта ще стартира строителството на още две отсечки от АМ „Хемус“ в посока Варна. 134-километровото трасе от Боаза до връзката с път I-5 Русе - Велико Търново, за което правителството осигури 1,3 млрд. лв. е разделено общо на 6 участъка. В края на април - началото на май ще започне строителството на отсечките - от Боаза до пътен възел "Дерманци" (15,26 км) и от пътен възел "Каленик" до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч (17,08 км)", съобщи Георги Терзийски. Той подчерта, че УС на АПИ няма никакви съмнения в строителя, тъй като през годините държавното дружество "Автомагистрали" е изпълнило редица сложни пътни обекти и съоръжения.