Кое е общото между инфлуенсърите и администрацията? Кабинетът „Денков“
Гергана Кабаиванова е предложена за министър на туризма – тя се изявява като инфлуенсър и поддържа Instagram и Facebook страници
Днес коалицията „Продължаваме промяната – Демократична България“ представи свой състав на кабинет, начело с премиер акад. Николай Денков. Той защити липсата на политически опит у някои от включените имена с тяхната голяма и необходима експертиза. Изказването му дойде по повод факта, че в предложения кабинет има много хора с почти никакъв политически опит.
Сред предложените имена е и това на Гергана Кабаиванова, която е предложена за министър на туризма.
Тя е сред учредителите на местната организация на „Да, България!“ в Пловдив и участва в местните избори през ноември 2021 г. за Област Пловдив. По време на тази кампания нейната лична кауза бе „достоен бизнес за малките стопанства. Нулева корупция в земеделието. Дигитализация на администрацията по хранителната верига. Урегулиране на пазара на домашни храни“.
През ноември 2021 г. тя участва и в консултациите с представителите на „Продължаваме промяната“ за съставяне на кабинет. Част е от екипите, които обсъждат секторите "Туризъм" и "Земеделие". Едно от тогавашните нейни предложения беше за въвличане на местната общност в регионалния туризъм, както и промяна в закона за занаятите – да бъдат допълнени специалности от хранителната и творческата индустрия, които имат туристически потенциал.
Коя е Гергана Кабаиванова?
Инж. Гергана Кабаиванова е управител на Фондация LocalFood.bg, основател на проекта „Пендара“ и инициатор на първите фермерски пазари в големите градове на страната. Тя е експерт по маркетинг и бизнес развитие на микропредприятията в областта на храните и козметиката.
Завършила е магистратура по Технология на тютюна, растителните масла, козметичните и парфюмерийните продукти в Университета по хранителни технологии в Пловдив.
Кариерата ѝ започва като технолог по развойните дейности в "Булгартабак" в Хасково, след което продължава на ръководни позиции в Пловдив и София – маркетинг мениджър на "Роза Импекс", продуктов мениджър на "Рубелла Козметикс", бранд мениджър на NUXE за България и маркетинг мениджър на Mall Markovo Tepe. Консултирала е стотици микро- и малки предприятия в областта на козметиката и храните.
През 2009 г. отваря първия био магазин в Пловдив, а през 2015-а и първия магазин с кухня за фермерска храна.
От 2010 до 2015 г. издава електронното списание „Органично“.
През 2013 г. основава първия фермерски пазар в Пловдив, а 6 месеца по-късно инициира и фермерските пазари в София, Варна и Бургас.
„Пендара“
„Пендара“ е дългосрочен проект и защитена марка на Фондация LocalFood.bg. Проектът се фокусира върху пазара на местни храни и гастрономическия селски туризъм, като цели да подобри бизнес средата за развитието им.
Фондация LocalFood.bg поставя началото си през 2012 г. чрез своята предшестваща организация – Сдружение „Устойчиво общество“.
През април 2013 г. тя стартира първия от съвременните фермерски пазари – този в Пловдив. Шест месеца по-късно организацията поставя началото и на първия фермерски пазар в столицата – този на Римската стена, след което инициира пазари във Варна и Бургас.
Фондация LocalFood.bg приема новата си форма и име през 2016 г., когато разширява дейностите си, за да подобрява бизнес средата за най-малките фермери и производители на храни. Поддържа мрежа от членове „Клуб Пендара“, чиито малки бизнеси подпомага с експертиза и възможности за бизнес развитие. Всяка година провежда „Академия Пендара“, от която произлизат нови бизнес инициативи.
Чрез проекта си „Пендара на село“ подпомага гастрономическия селски туризъм, като въздейства за по-голям брой къщи за гости и инициативи, предлагащи автентични домашни храни. Действа активно за подобряване на законодателството за производителите, фермерските пазари и къщите за гости.
Зад всичко това стои екип от седем души, начело на който е Гергана Кабаиванова като основател и управител на фондацията.
Дружеството има създадени и страници в социалните мрежи Facebook и Instagram. Като там се споделят снимки и видеа от различните инициативни. Много често срещаме и самата Кабаиванова в ролята на инфлуенсър да споделя различни вдъхновяващи истории за селския туризъм под формата на снимки с текст.
Очевидно се прави опит начело на Министерството на туризма да застане човек от бранша, който е наясно с проблемите в сектора. И има нестандартни идеи как да бъдат решени, както и как да се подпомогне малкия и среден бизнес. Липсата на политически опит обаче може да изиграе лоша шега на участничката в кабинета „Денков“.