Когато си мислиш, че повече не можеш, не спирай, а забързай
Следата, която искам да оставя: всеки човек, проект или място, до които съм се докоснала, с една идея по-добри, отколкото съм ги намерила
Светлана Проданова:
Светлана Проданова е национален директор на BNI България. Завършила е УНСС в София и Академията за висши мениджъри към Виенския университет по икономика ибизнес. Заемала е управленски позиции в големи международни компании, като „Байерсдорф” и „Жилет", като е отговаряла за пазарите в Централна и Източна Европа. Та е един от създателите на BNI в България. Майка на три деца, ревностен почитател на ученето през целия живот и на вегетарианството, любител на силовите йога практики и тичането.
В живота и в работата се убедих, че лидерът е онзи, когото следват заради него самия, заради неговите постижения, качества и авторитет, независимо каква позиция заема.
Почувствах се бизнес лидер, когато разбрах, че съм помогнала на човек с по-дълъг житейски и бизнес опит от мен, на когото се възхищавам за негови лични постижения, да придобие допълнителна увереност в работата си и да разреши ситуация с дългогодишна история във фирмата си
Пътят към върха – спомням си първия път, когато качих Вихрен. Започнахме в три през нощта (изискват се жертви), за да успеем с целия маршрут до хижа „Яворов”, девет часа по пътеводител (необходима е дългосрочна цел). Следвахме безмълвно водача, защото само той имаше фенер и знаеше пътя (доверяваш се на по-опитния и по-подготвения). Вървяхме три часа повече от планираното (бъди готов за отклонения от първоначалния план), накрая дори тичахме (когато си мислиш, че не можеш повече, не спирай, а забързай). През цялото време знаехме, че избираме между това да вървим и да стигнем, или да спим под открито небе (когато няма връщане назад, не се отказваш).
Разбрах, че моето призвание е да не спирам да се развивам и така да вдъхновявам хората да извървяват допълнителните крачки към все по-доброто си аз.
BNI - тази абревиатура промени моя живот и живота на още стотици хора в България.
Ако се питате как да порасне вашият бизнес, се попитайте колко големи промени сте готови на направите в самия себе си и кои са хората, с които бихте искали да пораснете заедно.
След близо 17 години ангажираност с маркетинга на бързооборотни стоки и над три години маркетинг чрез препоръки се убедих, че автентичният образ и придържането към собствените ценности винаги печелят - и за марките, и за хората.
Когато езикът на числата говори: 248 хиляди собственици в 78 страни по света са избрали BNI, за да развиват бизнеса си.
Философията, която стана и моя – никога не подценявай хората, с които се срещаш.
За всеки бизнес хората са алфата и омегата, те го измислят, правят процъфтяването му възможно, ако се налага, го закриват, за да дадат начало на нов. Хората са създателите, катализаторите и посланиците на бизнеса.
Екипът е група от ентусиазирани съмишленици, които заедно постигат цели, понякога пренебрегвайки личния си интерес. И ако искаме да печелим, започваме с установяването на нашите силни и слаби страни, а след това с изграждането на екип от хора, които ни допълват.
Застъпник съм на формулата „Учене през целия живот”, но и всеки ден. Уча от партньорите, децата и грешките си, от книги, статии и ситуации. Уча се да съм по-добра в бизнеса, любовта и родителството, да съм по-добър човек. Уча нови езици, спортове и рецепти.
Изграждане на отношения означава да си честен в намеренията си и да държиш на думата си.
Тичането е свобода, разтоварване, предизвикателство, полет. Тичането на дълги разстояние е издръжливост, постоянство и дисциплина.
Източната философия ме научи да спирам и да се фокусирам върху дъха си, когато ми се струва, че нямам свободна секунда, и да запазвам мълчание, когато хиляди думи кънтят в главата ми.
Прогнозата за бъдещето, която ми влияе - за продължаващото глобално покачване на температурите. Опитвам се всячески да намалявам въглеродния си отпечатък.
Следата, която искам да оставя: всеки човек, проект или място, до които съм се докоснала, с една идея по-добри, отколкото съм ги намерила.
BNI e международна организация, която помага на своите членове да развиват бизнеса си чрез структурирана, позитивна и професионална програма за маркетинг чрез бизнес препоръки от уста на уста. BNI е сред петте препоръчани от FORBES нетуъркинг световни организации за развитие на бизнеса за 2017 г.
В България BNI открива своето първо дружество през 2015 г. До началото на 2019 г. съществуват 8 дружества с над 300 членове във Варна, Русе и София, които до началото на 2019 г. са реализирали бизнес по препоръки за над 15 млн. лв.
Философия на BNI е „Печелиш повече, когато помагаш на другите да печелят!“ (Givers Gain®) и това е един от универсалните закони, които движат света.