Кой стои зад офертите за изграждане на тол системата
Шест са кандидатите да спечелят поръчката с индикативна стойност 200 млн. лв.
След двумесечно обжалване на процедурата за набиране на оферти, днес най-после бяха отворени шестте предложения за изграждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3.5 т.
Офертите бяха подадени за рекордно кратък срок през май. В рамките на 24 часа кандидатите
трябваше да се организират и да подадат предложенията си.
Сред най-известните кандидати е „Сиела Норма“ АД. Акционерното дружество е опитен участник в обществени поръчки. Компанията, с изпълнител директор Веселин Тодоров, изпълни доставката на машините за гласуване, като има и редица други държавни договори.
Другото акционерно дружество е чешката "Толлнет". Компанията, специализирана в проектиране, разработване и доставяне на продукти и решения при управление на пътни такси, беше сред активните протестиращи срещу процедурата до този момент. През ноември и януари компанията обжалва търга.
Сред чуждите фирми кандидати е и австрийската Kapsch, със седалище във Виена. Едно от 30-те й представителства е в България, създадено през 2008 г. Основният й бизнес, в който е повече от 20 години (от 1990 г.), са иновативни пътнотранспортни решения, проектиране, изграждане и експлоатиране предимно на електронни системи за събиране на пътни такси, като предлага техническа и търговска експлоатация на тези системи.
Сред кандидатите са още БГ път, и Обединение "Телетол" ДЗЗД и Консорциум "Тол България".
При неуспех на процедурата резервният вариант на държавата е да възложи изгражденото на системата на държавна компания. В случая това е "Автомагистрали", която е към Агенция "Пътна инфраструктура", стана ясно днес от думите на транспортният министър Ивайло Московски. Идеята е държавното дружесто да започне изграждане, а след това и самото опериране на системата.