Коя е Линда Якарино, новият главен изпълнителен директор на Twitter
Работила както за администрацията на Доналд Тръмп, така и за тази на Джо Байдън, Якарино се очаква да поправи счупеното от Илон Мъск в Twitter
Twitter вече има ветеран в продажбите на реклами, който да оглави компанията след месеци на кръвоизлив от рекламодатели под ръководството на собственика Илон Мъск. Линда Якарино, дългогодишен медиен изпълнителен директор, напуска ролята си на председател на глобалната реклама и партньорства в NBCUniversal, след като Мъск я назначи за нов главен изпълнителен директор на Twitter.
Беше абсолютна чест да бъда част от Comcast NBCUniversal и да ръководя най-невероятния екип“, каза тя в изявление в петък. „Преобразихме нашата компания и цялата индустрия“.
Очаква се тя да заеме новата си роля след около шест седмици.
I am excited to welcome Linda Yaccarino as the new CEO of Twitter!@LindaYacc will focus primarily on business operations, while I focus on product design & new technology.
— Elon Musk (@elonmusk) May 12, 2023
Looking forward to working with Linda to transform this platform into X, the everything app. https://t.co/TiSJtTWuky
Опитен медиен ръководител
Израснала в „много традиционно италианско католическо семейство“ и възпитаничка на Pennsylvania State University, Якарино стартира в медийната индустрия като стажант в отдела за медийно планиране на NBCUniversal, където, разказва тя пред Salesforce, започва нейната „любовна афера“ с медиите. Тя прекарва почти две десетилетия в реклама, маркетинг и придобивания в Turner, компания собственост на Warner Bros., преди да се върне в NBC, където работи повече от десетилетие.
60-годишната Якарино е извисяваща се фигура в рекламата и има дълбоки връзки с търговци и рекламни агенции, както и връзки с традиционните събития на глобалния бизнес като Световния икономически форум, където тя е изпълнителен председател.
Якарино се издигна в редиците на големите публично търгувани телевизионни компании през последните три десетилетия, управлявайки екип от хиляди като ръководител на рекламата на NBCUniversal, който е генерирал над 100 милиарда долара от продажби на реклами. Нейният екип е изградил партньорства с Apple News, BuzzFeed, Snapchat и Twitter, наред с други.
Очакванията са нейното присъствие да внесе професионализъм в Twitter, където Мъск е съкратил персонала с почти 90%, и да помогне за преобръщане на рекламния бизнес на компанията, който отдавна изостава от по-големите си конкуренти като Meta по отношение на приходи.
Най-забележителното постижение на Якарино в NBCUniversal е създаването на обединени екипи за продажби на реклами, вместо 15 различни екипа за продажби да се обръщат към едни и същи рекламодатели.
„Беше трудно да се прави бизнес с нас“, призна тя в интервю за Salesforce, описвайки консолидацията.
Миналия месец Якарино се появи с Мъск на индустриална конференция за сесия, озаглавена „Twitter 2.0: От разговори към партньорства“.
На високо ниво
През 2018 г. Якарино беше назначенa от президента Доналд Тръмп за двугодишен мандат в неговия Съвет по спортна физическа подготовка и хранене. Като председател на Съвета за реклама, Якарино също си партнира с Белия дом по времето на Джо Байдън през 2021 г., за да създаде кампания за ваксина срещу коронавирус с участието на папа Франциск.
Залогът
Продажбите на реклами представляваха повече от 90% от приходите на Twitter, преди Мъск да я купи през октомври. Но много рекламодатели „избягаха“ оттогава.
По-рано тази година фирмата за анализ на дигитален маркетинг Pathmatics от Sensor Tower съобщи, че 625 от 1000-те най-добри рекламодатели в Twitter, включително големи компании като Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo и Merck, са изтеглили своите реклами въз основа на данни до 25 януари. Месечните приходи от тези предишни топ 1000 рекламодатели са се сринали с повече от 60% от октомври до 25 януари – от около 127 милиона долара до малко над 48 милиона долара, сочат данните.
Много рекламодатели са загрижени за сериозните съкращения на персонала на Мъск, очевидното нарастване на речта на омразата и противоречивите политически решения, включително неговия ход да покани обратно в Twitter потребители, които преди това са били забранени.
Запознати с въпроса казват, че най-голямата пречка на Якарино за възстановяването на бизнеса на Twitter може да е самият Мъск, който е известен с неортодоксалния си стил на управление.