Компанията майка на Vivacom получи ESG награда за зелената си стратегия
United Group планира да изгради ветропарк и три фотоволтаични електроцентрали в България
United Group спечели награда за иновации на годишните ESG Awards, организирани от PwC в България. Отличието е признание за иновативния и дългосрочен подход на компанията към устойчиво развитие и за прехода й към използване на зелена енергия.
United Group планира сериозни инвестиции в сектора на соларните и вятърни възобновяеми източници на енергия в България. Те включват ветропарк с инсталирана мощност от над 70 мегавата и очакван производствен капацитет от над 230 000 мегаватчаса годишно, три фотоволтаични електроцентрали с обща мощност от над 40 мегавата и очакван годишен производствен капацитет от над 68 000 мегаватачаса, както и още няколко покривни фотоволтаични инсталации.
Централите за възобновяема енергия ще бъдат пуснати в експлоатация поетапно от 2023 година. След това те ще произвеждат почти цялото количество електроенергия, което United Group консумира директно на годишна база. Това означава, че компанията ще спести 115 000 тона въглеродни емисии на година.
„Благодарен съм на PwC, които отличиха иновативния ни подход за намаляване на въглеродните емисии. Много компании в нашия сектор намаляват емисиите като ги компенсират. В United Group правим следваща крачка - с произведеното електричество от възобновяеми източници, които ще изградим в България, ще задоволим почти изцяло собствената консумация на енергия на цялата група. С тези инвестиции ще ускорим и преизпълним десетгодишния план за намаляване на въглеродния отпечатък на United Group с 60% до 2030 г., спрямо нивата от 2020 година. Иновативната ни стратегия ще ни помогне да използваме по-чиста енергия и да намалим дела на изкопаемите горива в общия енергиен микс на Югоизточна Европа“, коментира Боян Кършаков, директор „Енергиен мениджмънт“ в United Group.
Телекомуникационните компании като Vivacom обикновено се нуждаят от огромно количество енергия, за да изпълняват основните си дейности и да обслужват клиентите си. С насочването към по-чисти енергоизточници, Vivacom и United Group отговарят на предизвикателствата с помощта на модерни технологични решения. Горд съм, че United Group, компанията майка на Vivacom, се ангажира с толкова сериозен принос към борбата с климатичните промени. Тези инвестиции ще осигурят устойчива енергия за България, за бизнеса ни днес, но и за бъдещите поколения“, коментира Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.
Местоположението на централите е избрано след провеждане на сложни технически, геофизични, соларни и вятърни проучвания. Съоръженията са конструирани така, че да гарантират максимално оползотворяване на различните сезони в България. Точната комбинация от вятър и слънце ще позволи извличането и производството на възобновяема енергия през цялата година, с максимално покриване на консумацията на час.
Близо 80 компании се включиха в първото издание на конкурса, организиран от PWC. Отличието „ESG Award” се присъжда на организации, които прилагат ефективна ESG стратегия, предлагат иновативни продукти и услуги с положително въздействие върху околната среда и провеждат успешни информационни и промоционални кампании в областта на устойчивото развитие.