Полска компания инвестира $5 млн. в маркетинг лаборатория за изкуствен интелект
RTB House открива иновативната маркетинг лаборатория AI Marketing Lab
~ 2 мин.
Изкуственият интелект (AI) става все по-широко приложим, а една от областите, в които доказано се справя добре, е тази на онлайн рекламата. Полската RTB House, специализирана в разработването на маркетинг технологии с внедрени в тях алгоритми за дълбоко учене, реши да се вглъби още повече в тези процеси. Компанията обяви, че стартира иновативната маркетинг лаборатория AI Marketing Lab, чийто бюджет само за първата година ще е в размер на 5 млн. долара.
Новото подразделение ще развива най-модерни технологични маркетинг решения както за рекламодатели, така и за медии, се посочва в прессъобщение. AI Marketing Lab ще бъде вътрешно подразделение на компанията, отделено от основния им отдел за разработки и развитие и ще се фокусира изцяло върху създаването на условия за изобретяване и развитие на нови технологични маркетинг решения.
Проектът идва, след като в последната година компанията влезе в историята като първия разработчик на маркетинг технологии, който на всеки етап от процеса си има интегрирани алгоритми с дълбоко учене (най-перспективното подразделение на изкуствения интелект, имитиращо работата на невроните в човешкия мозък).
“В последните години доказахме, че технологиите, задвижвани от изкуствен интелект осигуряват повишаване от над 50% на цялостното представяне на ретаргетинг кампаниите. Сега, с AI Marketing Lab основният ни фокус ще бъде да подобрим ефективността за осигуряване на нов трафик за рекламодателите”, коментира Роберт Дичковски, CEO на RTB House, който ще бъде начело на лабораторията в първичния етап на проекта.
Преди броени дни Financial Times позиционира RTB House сред 10-те най-бързо растящи технологични компании в Европа. За 4 години тя е повишила оборота си с 2 167% - от 819 538 евро през 2013 г. до 18.573 млн. евро през 2016 г.
През 2018 г. компанията, която работи с най-големите търговски марки в света на над 70 пазара, откри офиси в четири от най-развитите точки за иновативни маркетинг технологии – Токио, Ню Йорк, Бостън и Чикаго.