КЗП: Потребителите да се пазят от нелоялни практики по празниците
Инспекторите започват проверки върху намалените стоки и промоциите
„В навечерието на Коледа и Нова година хората са активни, купуват подаръци за близките си и настроението е приповдигнато, което е рисков фактор за това да станат жертва на нелоялни търговски практики по-лесно, отколкото това би могло да се случи в обичайното им ежедневие“. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в интервю за „Хоризонт“ по БНР.
Той обясни, че основно проверките ще бъдат върху намалените стоки, като ще се установява дали намаленията са реални. „Колкото и голямо да е намалението, потребителят не губи правото си на рекламация. Правилата са едни и същи при стоките на редовна цена и при тези в намаления“, каза още Маргаритов.
Инспекторите на комисията ще проверяват и промоциите на подаръчни комплекти, като ще следят дали те в действителност са по-изгодни за потребителя.
Кампаниите на големите вериги, които разпространяват брошури по домовете, също ще бъдат обект на проверки. Там ще се търси достатъчна наличност на стоките, защото невинаги търговците осигуряват съответното количество от намалената стока, което да задоволи потребителското търсене.
В онлайн търговията ще се проверява дали търговците са реални, дали потребителите имат възможност да се откажат от стоката в предвидения от закона 14-дневен срок.
Маргаритов припомни на пътуващите по празниците, че е важно да сключат писмени договори и да пазят документите си за извършени плащания, за да може ако има рекламация туроператорите да понесат своята отговорност.