Lidl навлиза агресивно на още един пазар на Балканите
Търговецът отваря няколко магазина и логистичен център в Република Северна Македония
Германската верига за търговия с бързооборотни стоки Lidl, част от Schwarz Group, навлиза на още един пазар на Балканите с отваряне на няколко магазина и логистичен център в Република Северна Македония. За инвестицията на компанията се говори от близо година, но поради пандемията тя бе отложена, а сега става ясно, че Lidl вече е сключила споразумение с правителството на югозападната съседка на България.
Планът е първоначално търговецът да изгради логистичната база, която да служи като център за доставка на веригата супермаркети, се казва в изявление на правителството на Северна Македония, предава Seenews. От него става ясно, че магазините, които компанията ще отвори, ще бъдат в градовете с „устойчива демографска и икономическа мощ“, без да се разкриват подробности за точното им местоположение.
Упpaвлeниeтo нa дъщepнoтo дpyжecтвo тaм Lіdl Ѕеvеrnа Маkеdоnја щe пoeмe изпълнитeлният диpeĸтop нa вepигaтa в България Mилeнa Дpaгийcĸa, която е участвала на срещата с македонското правителство.
Според премиера Зоран Заев „тази инвестиция ще донесе по-добър избор за гражданите и нови работни места“. По негови думи над 200 германски инвеститори наемат над 28 хил. души в Северна Македония.
Според търговския регистър на Северна Македония Lidl е вписана на 16 февруари със седалище в столицата Скопие. Mестният вестник Faktor посочва, че компанията планира да инвестира около 10 млн. евро в магазин и да закупи земя с площ от над 10 хил. кв. м в страната.
На Балканите Lidl към момента развива дейност на пазарите в Словения, Хърватия, Сърбия и България.