Лондон задължи „инфлуенсърите“ да посочват, когато им се плаща
Британският регулатор призова 16 знаменитости за прозрачност
~ 2 мин.
Британската агенция за защита на потребителите и конкуренцията е казала на няколко известни „влиятелни личности“, в ролята им на тъй наречените „инфлуенсъри“, че трябва да информират своите последователи, когато им се плаща да подкрепят даден продукт в техните социални канали.
„Инфлуенсърите“ са блогъри, влогъри и активни потребители на социалните медии, които имат хиляди или дори милиони последователи, които разчитат на мнението им за това къде да почиват и пътуват, какви дрехи, продукти и услуги да ползват и т.н.
През август британският регулатор стартира разследване, за да провери дали тези влиятелни лица са достатъчно честни с феновете си за това кога публикациите им са били предварително финансирани, а не са плод на личните им интереси.
Сред 16-е знаменитости, получили обратна връзка от британския регулатор и поели официален ангажимент за прозрачност, са и певиците Ели Голдинг и Рита Ора. Всички са сътрудничили на проверяващите и са се съгласили доброволно да въведат необходимите промени. Регулаторът също така пояснява, че няма констатирани нарушения на законодателството за защита на потребителите.
„Инфлуенсърите“ могат да окажат огромно влияние върху това, което феновете им решават да купят. Хората биха могли да се почувстват заблудени, ако това, което те смятат за препоръка от някой, на когото възхищават, се окаже маркетингов ход“, коментира Андреа Косчели, главен изпълнителен директор на агенцията. „Хората трябва да могат, веднага щом погледнат публикацията, да разберат дали тя е финансирана“, обяснява още той.
По негови думи „инфлуенсърите“ са обещали да бъдат по-прозрачни при онлайн публикуване, а предприетите действия са „ясно послание“ към другите влиятелни личности да бъдат също по-открити с последователите си.
Предупредителните писма са били изпратени до редица знаменитости, с които те биват призовани да преразгледат своите практики. Разпоредбите в страната гласят, че популяризирането на продукти срещу финансиране трябва да бъде ясно заявено като такова.
„Инфлуенсърите“ са блогъри, влогъри и активни потребители на социалните медии, които имат хиляди или дори милиони последователи, които разчитат на мнението им за това къде да почиват и пътуват, какви дрехи, продукти и услуги да ползват и т.н.
През август британският регулатор стартира разследване, за да провери дали тези влиятелни лица са достатъчно честни с феновете си за това кога публикациите им са били предварително финансирани, а не са плод на личните им интереси.
Сред 16-е знаменитости, получили обратна връзка от британския регулатор и поели официален ангажимент за прозрачност, са и певиците Ели Голдинг и Рита Ора. Всички са сътрудничили на проверяващите и са се съгласили доброволно да въведат необходимите промени. Регулаторът също така пояснява, че няма констатирани нарушения на законодателството за защита на потребителите.
„Инфлуенсърите“ могат да окажат огромно влияние върху това, което феновете им решават да купят. Хората биха могли да се почувстват заблудени, ако това, което те смятат за препоръка от някой, на когото възхищават, се окаже маркетингов ход“, коментира Андреа Косчели, главен изпълнителен директор на агенцията. „Хората трябва да могат, веднага щом погледнат публикацията, да разберат дали тя е финансирана“, обяснява още той.
По негови думи „инфлуенсърите“ са обещали да бъдат по-прозрачни при онлайн публикуване, а предприетите действия са „ясно послание“ към другите влиятелни личности да бъдат също по-открити с последователите си.
Предупредителните писма са били изпратени до редица знаменитости, с които те биват призовани да преразгледат своите практики. Разпоредбите в страната гласят, че популяризирането на продукти срещу финансиране трябва да бъде ясно заявено като такова.