Луксозна марка гори непродадени стоки за милиони, за да защити бранда си
~ 1 мин.
Burberry, най-продаваната британска луксозна марка, е унищожила непродадени дрехи, аксесоари и парфюми на стойност 28,6 милиона паунда миналата година, за да защити своя бранд.
Това е с 6% по-високо от стойността на продуктите, продадени от компанията през предходната финансова година.
Модни фирми, включително Burberry, унищожават некупените стоки, за да не бъдат те откраднати или продадени евтино.
Burberry каза, че енергията, генерирана от изгарянето на продуктите, е била уловена, така че процесът бил екологично чист, съобщава Би Би Си.
Компанията, чиито акции са част от индекса FTSE 100 заяви, че миналата година е била необичайна, тъй като е трябвало да унищожи голямо количество парфюми след подписването на нова сделка с американската фирма Coty.
Тъй като Coty ще прави нови стоки за нея, Burberry трябвало да унищожи стари продукти на стойност 10 млн. паунда - най-вече парфюми.
Това е с 6% по-високо от стойността на продуктите, продадени от компанията през предходната финансова година.
Модни фирми, включително Burberry, унищожават некупените стоки, за да не бъдат те откраднати или продадени евтино.
Burberry каза, че енергията, генерирана от изгарянето на продуктите, е била уловена, така че процесът бил екологично чист, съобщава Би Би Си.
Компанията, чиито акции са част от индекса FTSE 100 заяви, че миналата година е била необичайна, тъй като е трябвало да унищожи голямо количество парфюми след подписването на нова сделка с американската фирма Coty.
Тъй като Coty ще прави нови стоки за нея, Burberry трябвало да унищожи стари продукти на стойност 10 млн. паунда - най-вече парфюми.
Burberry е в разгара на преустройство, предназначено да "ре-енергизира" нейните продукти в идните няколко години.
Това включва и по-нататъшното популяризиране на марката, затваряне на магазини, които не са на "стратегически" места и създаване на "център за върхови постижения" за луксозни кожени изделия.
Компанията също намалява разходите, което спомага за увеличението на печалбите.
За последната финансова година на Burberry до 31 март компанията обяви 5% увеличение на печалбата до 413 млн. паунда, като продажбите достигат £2.7 млрд.