Масовото производство на електромобили е твърде скъпо за BMW
Германската компания планира да започне да произвежда повече бройки едва през 2020 г.
~ 2 мин.
Скъпият петрол до 2014 г., все по-високите екологични изисквания към автомобилите на бензин и дизел, както и ентусиазмът на Илон Мъск и Tesla, накараха много от големите автомобилостроители да погледнат към електрическите коли. Гигантите като Nissan, BMW, Porsche, Audi и Mercedes-Benz вече са сигурни, че електрическите автомобили са бъдещето. Представят се нови модели, планират се други и се върви към постепенна промяна на политиките на тези компании.
Оказва се обаче, че масовото производство на подобен тип возила е твърде скъпо и сложно. Неслучайно Telsa работи на загуба, а заради множество технологични и логистични проблеми компанията на Илон Мъск все още не може да изпълни предварителните поръчки за своите коли.
BMW заяви, че масовото производство на електромобили може да започне евентуално през 2020 г., защото на този етап то е твърде скъпо и нерентабилно за германската компания. Концернът пусна няколко електрически модела - BMW i3 и i8. Но да ги направи в голям брой е твърде скъпо, пише специализираният BMWBlog.
„Трябва да изчакаме, тъй като именно следващото поколение електрически двигатели, което ще излезе през 2020 г., ще ни позволи да намалим съществено разходите си по производството. Мога само да кажа, че сумата, която ще спестим, е огромна”, коментира Харалд Крюгер, председател на Съвета на директорите на BMW AG.
Според него намаляването на разходите за производство ще направи колите им много по-конкурентни за клиентите. „Ако искате да спечелите състезанието, трябва да сте най-конкурентната компания в сегмента. В противен случай не можете да увеличите обема на продажбите“, каза Крюгер.
През 2017 г. BMW е продал на европейския пазар 21 010 бройки от електрическия i3, което е с 6000 повече от 2016 г. Компанията обаче разчита много повече на предстоящото излизане на седана i4, който ще бъде на пазара през 2020 г. Той ще има пробег от 600-700 км и ще се конкурира с Tesla Model 3.
Оказва се обаче, че масовото производство на подобен тип возила е твърде скъпо и сложно. Неслучайно Telsa работи на загуба, а заради множество технологични и логистични проблеми компанията на Илон Мъск все още не може да изпълни предварителните поръчки за своите коли.
BMW заяви, че масовото производство на електромобили може да започне евентуално през 2020 г., защото на този етап то е твърде скъпо и нерентабилно за германската компания. Концернът пусна няколко електрически модела - BMW i3 и i8. Но да ги направи в голям брой е твърде скъпо, пише специализираният BMWBlog.
„Трябва да изчакаме, тъй като именно следващото поколение електрически двигатели, което ще излезе през 2020 г., ще ни позволи да намалим съществено разходите си по производството. Мога само да кажа, че сумата, която ще спестим, е огромна”, коментира Харалд Крюгер, председател на Съвета на директорите на BMW AG.
Според него намаляването на разходите за производство ще направи колите им много по-конкурентни за клиентите. „Ако искате да спечелите състезанието, трябва да сте най-конкурентната компания в сегмента. В противен случай не можете да увеличите обема на продажбите“, каза Крюгер.
През 2017 г. BMW е продал на европейския пазар 21 010 бройки от електрическия i3, което е с 6000 повече от 2016 г. Компанията обаче разчита много повече на предстоящото излизане на седана i4, който ще бъде на пазара през 2020 г. Той ще има пробег от 600-700 км и ще се конкурира с Tesla Model 3.