Мегасделката на Microsoft за Activision Blizzard крие рискове за милиони геймъри
Играта „Call of Duty“ е важна за стимулиране на конкуренцията между конзолите
Британският антитръстов регулатор заяви, че покупката на разработчика на „Call of Duty“ – Activision Blizzard – от Microsoft за 69 млрд. долара може да навреди на геймърите, като отслаби съперничеството между Xbox и PlayStation на Sony.
Органът за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) заяви, че сделката може да доведе до по-високи цени, по-малък избор и по-малко иновации за милиони геймъри, както и до задушаване на конкуренцията на разрастващия се пазар на игри в облака.
Комисията заяви, че флагманският франчайз на Activision „Call of Duty“ е важен за стимулиране на конкуренцията между конзолите. Опасението е, че Microsoft би могла да се възползва от преимуществото си и да направи играта ексклузивна за Xbox или достъпна за PlayStation при значително по-лоши условия.
Мегасделката се разглежда внимателно в САЩ и Европа, както и във Великобритания, където CMA вече демонстрира готовността си да се справи с големите технологични компании, след като през 2021 г. регулаторът блокира придобиването на Giphy от Meta, собственик на Facebook.
Съединените щати се опитаха да блокират сделката за Activision, позовавайки се на факта, че Microsoft е натрупала ценно съдържание за игри. Федералната търговска комисия насрочи изслушване пред съдия за август тази година.
Мартин Коулман от CMA заяви, че задачата му е да гарантира, че британските геймъри няма да попаднат под кръстосания огън на глобални сделки, които могат да навредят на конкуренцията и да доведат до по-високи цени, по-малък избор или по-малко иновации.
Предварително установихме, че случаят може да е такъв.“
Microsoft, която обеща да запази играта „Call of Duty“ за PlayStation, заяви, че ще отговори на опасенията на CMA.
„Ангажиментът ни да предоставим дългосрочен 100% равен достъп до „Call of Duty“ на Sony, Nintendo, Steam и други запазва ползите от сделката за геймърите и разработчиците и увеличава конкуренцията на пазара“, заяви корпоративният вицепрезидент и заместник-генерален съветник Рима Алайли.
Компанията подчерта, че равнопоставеност означава равнопоставеност по отношение на съдържанието, цените, функциите, качеството и възможността за игра в продължение на 10 години.
Activision Blizzard заяви, че констатациите на CMA са предварителни и двете страни имат възможност да отговорят, преди тя да издаде окончателен доклад до 26 април.