Minecraft играч построи виртуален град за две години
Titan City е вдъхновен от Ню Йорк, но не е негова реплика
Titan City е
изграден от 4,5 млн. „строителни блока“ в играта и е съставен от общо 96
сгради. Първата започната сграда е била копие на Световния търговски център,
отнело близо 18 месеца за да добие съвършен вид. Деветнадесетгодишният
ентусиаст посочва, че творението не е реалистичен модел на Ню Йорк, а само е
вдъхновено от мегаполиса. „Много хора мислят, че е репродукция, но не е“, казва
той.
„Архитектът“ е
заделял средно по около пет часа седмично за работата си върху града. Изграждането
е направено с версията на играта за Xbox 360, но Парсълс е решил да премине към компютърната,
тъй като тя предлагала много повече опции за строителство. Той планира да
добави летище и стадион.
„Много хора са
любопитни да разгледат града и дори да помогнат в развитието му. Много от
пътищата са дело на приятели“, посочва Парсълс. По думите му, той се опитва да
разграничава виртуалното начинание от реалния живот, но все повече хора
проявяват интерес.
Наскоро Microsoft реши да закупи шведското студио, чието дело е силно пикселираната игра – Mojang, за внушителните 2,5 млрд. долара. През февруари изобретателят на играта Маркус Першон обяви, че тя е достигнала 100 милионния си потребител.
След първоначалната покупка, играта е безплатна за ползване, но има опции за вътрешни покупки в самата нея. На пръв поглед елементарната философия на играта включва виртуален свят, направен от кубчета от различни материали. Почти всички от тях могат да бъдат използвани за построяване на сгради, а някои могат да се преработват до суровини като дърво, желязо, диаманти и др. Играчът „оцелява“, използвайки блокчетата за направата на подслони и сгради, а суровините за различни „уреди“ като мечове и брони, с които да бъдат унищожавани изобилстващите чудовища.