МРРБ определи обходните маршрути заради ремонта на Мездра – Лютидол
Дейностите започват от понеделник, като се предвижда да има пропускателен пункт с патрул при Прохода „Петрохан“
Министерство на регионалното развитие най-накрая успя да определи обходните маршрути, по които ще преминава трафика, след като отсечката Мездра – Лютидол бъде затворена отново. От прессъобщение на ведомството се разбира, че временната организация на движението ще започне от 24 юни, понеделник.
Припомняме, че първоначално АПИ имаше намерение строителните дейности да започнат от 17 юни, но протест на жителите от Берковица, Вършец и Монтана я отказаха от тази идея. Те бяха недоволни, че тежкотоварният трафик ще минава през Прохода „Петрохан“. Междувременно МРРБ и АПИ обсъждаха възможни обходни маршрути в продължение на около 2 седмици.
Развръзката идва в четвъртък, когато е проведена среща с ресорния министър Виолета Коритарова и народни представители от областите Монтана и Видин.
Постигнато е съгласие обходът през Петрохан да бъде въведен за срок от 30 дни и да бъде направен анализ на трафика, за да се прецени дали е необходима промяна.
При започване на строителните дейности от понеделник, 24 юни, тежкотоварните превозни средства няма да могат да преминават през Прохода „Петрохан“ в часовете с пиково натоварване и в уикендите“, се посочва в прессъобщението.
Проходът ще е забранен за МПС над 3.5 тона в интервалите между 6.00 ч. и 9.00 ч. и от 16.00 ч. до 19.00 часа, както и в събота и неделя. Това означава, че тежкотоварните превозни средства ще могат да пътуват през „Петрохан“ не само през деня, но и през нощта.
Обходните маршрути
Предвидени са обходни маршрути за лекотоварния, а за тежкотоварния - основни и възможни обходи. Основните обходни маршрути за тировете са двупосочни, а възможните – еднопосочни само в посока Монтана-София и София-Монтана.
За леките автомобили до 3.5 тона обходът ще е по път III-1004 Паволче – Челопек – път III-1602 Челопек – с. Лютиброд – път II-16 Лютиброд – Елисейна – Своге – околовръстен път на София и обратно.
За тежкотоварния превоз над 3.5 тона основните обходни трасета са:
- път II-13 Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно;
- път II-15 Враца - Борован - II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно.
Възможните обходни трасета за МПС над 3.5 т са:
- Само в посока Монтана – по АМ „Хемус“ - път I-3 Ябланица - Златна Панега - път III-3082 Златна Панега - Роман - път III-103 Роман - Мездра - п. в. „Моравица“ - път I-1 п. в. Моравица - Враца - Монтана.
- Само в посока София – по път II-81 през прохода „Петрохан“ до въвеждане на зимно поддържане.
При изпълнението на строителните работи на участъка Лютидол - п. в. „Новачене“ движението ще може да се осъществява по път III-161 Ребърково – Лютидол – Ботевград или по общинския път Типченица – Липница – Новачене. От пътен възел „Новачене“ до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.
Като обходни маршрути шофьорите ще могат да използват и други републикански пътища, като спазват действащата за тях постоянна организация на движение.
Необходим компромис
В срещата участваха народните представители Росица Кирова, Румен Христов, Вера Александрова, Димитър Аврамов и Любен Иванов. В нея се включиха също директорът на Главна дирекция „Национална полиция“ главен комисар Атанас Илков, главен инспектор Лъчезар Близнаков от „Пътна полиция“, инж. Йордан Вълчев и инж. Стоян Николов от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Инициирахме срещата, за да обясним необходимия компромис, който всеки от нас трябва да направи, за да стигнем до завършване на пътя Мездра – Ботевград“, каза министър Коритарова.
Тя напомни, че е проведено едномесечно обществено обсъждане на проекта на заповедта за временна организация на движението. Проведохме среща с представители на превозвачите и кметове на населени места, които са засегнати от работата по проекта. За да сме сигурни в безопасността на предлаганите обходни трасета, комуникираме с Главна дирекция „Национална полиция“, чиито представители обходиха трасето, допълни регионалният министър.
Председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев каза, че за да се гарантира спазването на организацията на движение през „Петрохан“, се предвижда да има пропускателен пункт с патрул, както и допълнителни мерки за повишаване на безопасността в рискови участъци.
Гл. комисар Илков отбеляза, че решението е базирано на много анализи и няма по-добра алтернатива.
Искаме ангажимент, че АПИ ще започне да работи интензивно със строителя, за да се наваксат забавяния и през декември да има Акт 15 за пътя Мездра – Ботевград, каза Росица Кирова. Румен Христов подчерта, че несгодите трябва да бъдат преглътнати и пътят трябва да бъде построен. Пътят трябва да бъде изграден и срокът задължително да бъде спазен, каза Вера Александрова.
Припомняме, че движението по отсечката бе пуснато през февруари, но още тогава от Пътната агенция предупредиха, че отново ще бъде затворен за изграждането на тежките участъци между Лютидол и Новачене, както и двата пътни възела на Дърманци и Мездра.