МРРБ ще проверява водния проект на ВиК-Шумен
Местното дружество изтегли 26 млн. лв. заем, за да съфинансира мащабния европроект на общината
Министерство на регионалното развитие и благоустройство е назначило проверка за счетоводното и оперативно управление на процесите във ВиК-Шумен. Резултатите ще бъдат обявени публично след нейното приключване, стана ясно от проведена среща между служебния регионален министър Виолета Комитова, кмета на община Шумен и други представители на министерството.
В началото на годината стана ясно, че ВиК-Шумен тегли заем от 26 млн. лв., за да съфинансира дейностите по големия европейски проект за подобряване на водния сектор в града по ОП „Околна среда 2014 – 2020 г.“, който е за над 125 млн. лв. Предвижда се да бъдат изградени пречиствателна станция за питейни води и довеждащ водопровод от язовир „Тича“. Предвидени са също и ремонти на помпени станции в Шумен и Нови пазар.
Тогава управителят на ВиК Шумен Жанета Панайотова заяви, че 56% от съдружниците във водното дружество са дали съгласието си за теглене на заема, а БНР съобщи, че „Фонд Флаг“ е финансиращата организация. Панайотова обясни, че сумата ще бъде усвоявана на траншове, за да може дружеството да се издължи пред НАП. Тогава стана ясно, че е взето решение и за вътрешно финансиране от 5 млн. лв. от Българския ВиК холдинг за погасяване на просрочени сметки на водното дружество.
Към момента няма информация за проблеми, които биха затруднили изпълнението на ВиК проекта, съобщи заместник-министър Върбева при проведената среща.
По време на срещата от МРРБ увериха също, че ще съдействат и за реализацията на инфраструктурни обекти в общината. Комитова ще изиска информация за хода на процедурите в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) за ремонт на надлез на републиканския път София – Варна. За реализацията му е подписано споразумение, според което строително-монтажните работи ще бъдат изпълнени именно от АПИ. Повдигнат е и въпросът за изграждането на обходен път по действащата в момента кариера за инертни материали в шуменския квартал „Мътница“. В момента тежкотоварни автомобили преминават през квартала, вместо по обходен маршрут. Престои АПИ да определи най-подходящото място, където новото трасе ще се включва в съществуващата републиканска пътна мрежа, за да продължи изграждането.