МТ задейства процедурата по създаване на туристически гаранционен фонд
Идейният проект вече е представен пред МС, но следват редица срещи с бранша преди да се оформи законопроект
Министерството на туризма задейства процедурата по създаване на туристически гаранционен фонд. „На 11 януари представихме модела на гаранционния фонд пред Министерския съвет“, обяви министърът на туризма Зарица Динкова по време изслушване в ресорната комисия към парламента.
За да започне да работи туристическия гаранционен фонд, предстои още много работа.
Трите стълба, върху които е разработен идейният проект са: превантивен контрол върху дейността на туроператорите, задължителна туристическа застраховка и самият гаранционен фонд.
Преминаваме към втора фаза, където ще ни е необходима вашата подкрепа, преди да внесем законодателни предложения“, каза Динкова пред членовете на Комисията по туризъм.
Припомняме, че още с встъпването си в длъжност, през месец юни 2023 г., Динкова обеща активна работа в посока реализирането на идейния проект на бившия служебен министър Илин Димитров за създаването на туристически гаранционен фонд.
Какъв е идейният проект?
Идеята е за фондът първоначално да се ползва заемен капитал – 5 млн. лева или 10 млн. лева – който ще се възстановява от участниците в него. Вноските ще се определят като процент от оборота на агенциите – 0.1%, което към момента означава вноски между 80 и 1000 лв., уточниха при представянето на проекта през март 2023 г. от МТ.
Замисълът е фондът да покрива изплащането на обезщетения над лимита на отговорност по застраховката в случаи на несъстоятелност, при временна неплатежоспособност (проблем с ликвидността) и при евентуални непредотвратими и извънредни обстоятелства.
Развитие на туризма
По време на изслушването си в Комисията по туризъм Зарица Динкова съобщи, че до дни започва рекламирането на България през Google.
Имаме кредитна линия от Google в размер на 2.5 млн. евро и тези дни започваме рекламата на България като туристическа дестинация в платформата, каза Динкова.
Според министерството трябва да има балансиран подход при рекламирането на страната ни, за да се следва целта България да се наложи като дестинация за четири сезона. Моята визия е, че трябва изключително ефективно да използваме новите модерни средства за маркетинг и реклама - дигиталните платформи, допълни Динкова и изрази благодарност към Народното събрания за приетите ресорни промени в Закона за обществените поръчки във връзка с възможността за реклама в платформите.
Работи се активно и по назначаването на туристическо аташе в Румъния. Новината дойде в отговор на въпрос дали се готвят журналистически турове за чужди журналисти в Северозападна България по подобие на тези, които се организират за пресата на други държави в други части на страната.
В Северозападна България досега сме работили предимно по т.нар. меки мерки, каза министър Динкова. Миналата година фондация "Америка за България" започна специален проект там за създаването и подкрепата на малки фирми, които да работят в областта на туризма".
Дунавските общини пък са следващия приоритет на министерството за финансова подкрепа на мерки в областта на маркетинга, както бе направено миналата година за черноморските общини.
Разработва се и маршрут за Четвъртия кръстоносен поход, който започва от Фландрия, а през нашите земи преминава през Северозападна България и старите ни столици. наскоро и община Бургас поискала да се включи в маршрута, тъй като на нейна територия на практика е завършил един от кръстоносните походи.
Законопроект
Парламентарната Комисия по туризъм прие на първо четене Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за устройство на Черноморското крайбрежие, с който се предлага въвеждането на изисквания за осигуряване на достъпен морски плаж за хората с увреждания.