MyMall расте бързо
Целият растеж, който успяхме да постигнем, беше от реинвестиции на генерираните печалби
~ 2 мин.
- Г-н Георгиев и г-н Викторов, как възникна идеята за “MyMall”?
- Идеята възникна съвсем спонтанно още през 2007 г. В първоначалния ѝ вариант имах намерение да създадем онлайн платформа, която да имитира реален мол, в който всеки желаещ търговец да наеме виртуален магазин срещу заплащане на определена цена. Ние успяхме да осъществим този идеен проект, но с оглед тогавашното развитие на онлайн търговията той не получи търсения от нас отзвук. Впоследствие тази идея бе успешно реализирана от shopify. От 2010 г. започнахме да изграждаме параметрите на настоящия бизнес модел. С годините той претърпя известни трансформации, но това е неизбежно, предвид динамичното развитие на пазара. Адаптивността е ключов елемент по пътя на успеха, затова съвсем резонно, продължаваме да прилагаме нови практики.
- Какъв е растежът на компанията през последните години?
- Стартирахме компанията с много ентусиазъм и почти нулев капитал. Целият растеж, който успяхме да постигнем, беше от реинвестиции на генерираните печалби. Винаги сме били много дисциплинирани в разходната част, което вероятно предопредели бъдещата ни стабилност. Целта ни продължава да бъде увеличаване броя на доволните клиенти. Те са в основата на растежа. За последните три години растежът на компанията е средно около 60% на годишна база.
- Планирате ли разширяване на компанията извън България и къде?
- Присъстваме на румънския пазар от средата на 2014-а, а на гръцкия от края на 2015 г.. До средата на 2019 г. сме планирали навлизането на още 5 пазара, като целим лидерски позиции на всеки от тях. Интересите ни със сигурност не се ограничават до Балканския регион и сме готови да предприемем нови предизвикателства. С годините разработихме и наложихме бизнес модел, който считаме, че би могъл да се приложи и на пазари с много конкурентни играчи.
- Каква е голямата ви лична цел като бизнес лидери?
- Негласно сме формулирали няколко основни цели, за изпълнението на които работим ежедневно. Те ни стимулират да се развиваме и ни амбицират да разгърнем личния си потенциал, така и бизнес възможностите си. Накратко те са следните: Да подпомогнем развитието на екосистемата у нас. Успешните компании, които функционират на базата на установени бизнес модели, вече не са единици, напротив, стават все по-стабилни и признати. Ние, а и наши колеги от предприемаческия бранш, се опитваме да прилагаме иновативни системи на работа, които будят доверие у чуждестранни инвеститори. Така постепенно се изгражда екосистема, която би могла да бъде гръбнак на една стабилна икономика. Да подпомогнем предприемачески инициативи с потенциал за развитие. Това е и една от причините да членуваме в Endeavor. Целта на самата организация е създаването на мрежа от успешни бизнеси, независимо в коя сфера - социална, научна или търговска, чиито лидери да ползват опита и ноу-хауто на останалите. В този смисъл, стремим се да споделяме натрупания дотук опит със стартъп компании, които са ни потърсили за съвет или мнение. До момента сме инвестирали и средства в няколко проекта. Надяваме се по този начин да подпомогнем, от една страна, тяхното развитие, а от друга, целим диверсификация на бизнеса си.
Текстът е част от книгата "Успешните компании" 2018.
- Идеята възникна съвсем спонтанно още през 2007 г. В първоначалния ѝ вариант имах намерение да създадем онлайн платформа, която да имитира реален мол, в който всеки желаещ търговец да наеме виртуален магазин срещу заплащане на определена цена. Ние успяхме да осъществим този идеен проект, но с оглед тогавашното развитие на онлайн търговията той не получи търсения от нас отзвук. Впоследствие тази идея бе успешно реализирана от shopify. От 2010 г. започнахме да изграждаме параметрите на настоящия бизнес модел. С годините той претърпя известни трансформации, но това е неизбежно, предвид динамичното развитие на пазара. Адаптивността е ключов елемент по пътя на успеха, затова съвсем резонно, продължаваме да прилагаме нови практики.
- Какъв е растежът на компанията през последните години?
- Стартирахме компанията с много ентусиазъм и почти нулев капитал. Целият растеж, който успяхме да постигнем, беше от реинвестиции на генерираните печалби. Винаги сме били много дисциплинирани в разходната част, което вероятно предопредели бъдещата ни стабилност. Целта ни продължава да бъде увеличаване броя на доволните клиенти. Те са в основата на растежа. За последните три години растежът на компанията е средно около 60% на годишна база.
- Планирате ли разширяване на компанията извън България и къде?
- Присъстваме на румънския пазар от средата на 2014-а, а на гръцкия от края на 2015 г.. До средата на 2019 г. сме планирали навлизането на още 5 пазара, като целим лидерски позиции на всеки от тях. Интересите ни със сигурност не се ограничават до Балканския регион и сме готови да предприемем нови предизвикателства. С годините разработихме и наложихме бизнес модел, който считаме, че би могъл да се приложи и на пазари с много конкурентни играчи.
- Каква е голямата ви лична цел като бизнес лидери?
- Негласно сме формулирали няколко основни цели, за изпълнението на които работим ежедневно. Те ни стимулират да се развиваме и ни амбицират да разгърнем личния си потенциал, така и бизнес възможностите си. Накратко те са следните: Да подпомогнем развитието на екосистемата у нас. Успешните компании, които функционират на базата на установени бизнес модели, вече не са единици, напротив, стават все по-стабилни и признати. Ние, а и наши колеги от предприемаческия бранш, се опитваме да прилагаме иновативни системи на работа, които будят доверие у чуждестранни инвеститори. Така постепенно се изгражда екосистема, която би могла да бъде гръбнак на една стабилна икономика. Да подпомогнем предприемачески инициативи с потенциал за развитие. Това е и една от причините да членуваме в Endeavor. Целта на самата организация е създаването на мрежа от успешни бизнеси, независимо в коя сфера - социална, научна или търговска, чиито лидери да ползват опита и ноу-хауто на останалите. В този смисъл, стремим се да споделяме натрупания дотук опит със стартъп компании, които са ни потърсили за съвет или мнение. До момента сме инвестирали и средства в няколко проекта. Надяваме се по този начин да подпомогнем, от една страна, тяхното развитие, а от друга, целим диверсификация на бизнеса си.
Текстът е част от книгата "Успешните компании" 2018.