Мъск подготвя удар срещу медиите в платформата X
Собственикът на социалната мрежа е решил да промени начина, по който се визуализират новинарските линкове
Илон Мъск настоява да промени начина, по който се показват линковете към новините в неговата социална медийна платформа X, по-рано наричана Twitter. Това е ход, който потенциално може да подкопае способността на медиите да привличат аудитория през социалната мрежа, пише Reuters.
X планира да премахне заглавието и текста, като запази само водещото изображение от връзката към новинарската статия, споделена на платформата, написа Мъск.
Fortune за първи път съобщи новината в понеделник, цитирайки свой източник, като според изданието лично Мъск настоява за този подход към медиите.
Това вероятно е опит да бъдат накарани потребителите да прекарват повече време в X и да си плащат за абонаментната услуга, за да получават повече подробности.
Не е ясно как този ход ще се отрази на рекламодателите на платформата. Според Мъск към юли има 540 милиона активни потребители месечно.
Понастоящем връзките към новините се появяват във времевата линия на потребителите като „карти“ заедно с изображение, линк към източника и съкратено заглавие. Този подход помага за привличане на кликвания и помага на издателите да спечелят читатели.
От придобиването на Twitter Мъск се опитва да монетаризира по всякакъв начин потребителската база на платформата, за да не разчита само на рекламодателите и да я направи печеливша. С промените досега той иска да превърне X в по-подходяща платформа за създателите на съдържание. Премиум абонатите вече могат да публикуват по-дълги видеоклипове, техните публикации се показват по-високо и получават отстъпка от цената на рекламите.