Над 90% от продукцията на Tesla е дефектна
От компанията на Илън Мъск отказват да предоставят данни за процента открити дефекти след производство
След като бъдат произведени в град Фримонт, Калифорния, седанът Model S и всъдеходът Model X, обикновено правят още една спирка – за ремонт. Това разказват за агенция Reuters деветима настоящи и бивши служители на компанията.
По думите на работниците на електромобилите редовно им трябват поправки преди да напуснат фабриката. Проверките на качеството редовно откриват дефекти в над 90% от превозните средства Model S и Model X. Служителите аргументират твърденията си с данни от октомври от вътрешната система на Tesla за следене на производствения процес. Някои от източниците на Reuters коментират, че проблемите датират от 2012 г.
От Tesla твърдят, че процесът за проверка на качеството на продукцията е необичайно строг, създаден така, че да маркира и проправя и най-малките несъвършенства. От фирмата на Илън Мъск обаче отказват да предоставят данни за процента открити дефекти след производство или да коментират цифрите, посочени от служителите.
Най-ефективните автопроизводители в света, като Toyota, средно за година правят поправки след производството на по-малко от 10% от своите автомобили, коментират експерти от индустрията. Осигуряването на добро качество по време на първоначалното сглобяване е от ключово значение, коментират те, защото поправките губят време и пари.
В Tesla „толкова много отива в преработване, след като колата е готова (…) ето къде отиват парите им”, коментира бивш ръководител от компанията.