Наградите „Мистър и Мисис Икономика“ дават допълнителна стойност на успехите на бизнеса
Добрите предприемачи с личен пример мултиплицират добрия ефект
Иван Папазов е Председател на Съвета на директорите на ВП Брандс Интернешънъл. Той е носител на наградата "Мистър Икономика" за принос в развитието на българската икономика за 2014 година. разговаряме с него за значимостта на инициативи като конкурса "Мистър и Мисис Икономика", които насърчават добрите примери в бизнеса.
Г-н Папазов, Вие сте носител на наградата "Мистър Икономика" за 2014 г. Значими ли са награди като „Мистър и Мисис Икономика” и защо?
Наградите „Мистър и Мисис Икономика” са признание за успехите на българската икономика. Те обръщат фокуса на общественото внимание именно към корпоративните успехи, които често остават извън светлините на прожекторите. Такива отличия дават достоен пример и за по-малките компании, които да се стремят да растат и да работят в правилната посока, от светлата страна на икономиката и по правилата на играта.
Какво донесе лично на Вас това отличие?
Най-ценното отличие за всяка компания са доволните клиенти и лоялните служители. Не веднъж съм казвал, че измервам успехите с растежа на екипа. Затова в личен план оценявам наградата като признание на всичко постигнато от колегите и компанията през годините. Щастлив съм, че нашите служители са посланици на марката ни, консумират и препоръчват продуктите ни и се гордеят къде работят. Затова съм поставил статуетката „Рибарят и златната рибка” на видно място, така че всеки ден да си напомняме докъде сме стигнали, как печелим заедно като един отбор и какво трябва да защитаваме и надграждаме.
Необходимо ли е да се насърчават успешните мениджъри с подобни инициативи?
Да, вярвам, че успехите трябва да се посочват и отличават. Те са доказателство, че в България може да се развива работещ бизнес, колкото и да е трудно. Добре е, че зад Наградите „Мистър и Мисис Икономика” стои и най-голямата работодателска организация в страната КРИБ. И се радвам, че уважавана медия като списание „Икономика” отделя внимание на добрите практики и още по-добрите примери за правене на бизнес в България.
Какви качества отличават успешните предприемачи?
За мен успешните предприемачи преди всичко трябва да са достойни хора, които държат на думата си, готови са да чуят аргументите на другите, стоят зад решенията си. Със своята последователност и упоритост те са естествени лидери, които работят със страст. Умението да поемаш лична отговорност за делата си е изключително важно, защото в бизнеса от тях зависи съдбата на други. Лидерите знаят кога да кажат „Не” и „Стоп”. Добрите предприемачи инвестират в социални каузи. Защото знаят, че с личния пример мултиплицират добрия ефект. И не на последно място, успешните мениджъри трябва да са лоялни – към компанията и към труда на колегите си.