Най-емблематичните корици на Playboy за всички времена
С годините списанието претърпява редица трансформации, но никога не изневерява на основният си стил и послание
Хю Хефнър постигна немислимото, превръщайки едно списание в най-емблематичната марка в света, пише GQ. Стартирайки през 50-те години, Playboy се утвърждава на пазара като еротично издание, но и не само. Между кориците му човек може да намери информация за бизнес света, новини за предстоящи събития, хумористични рубрики и дори политически.
Декември 1953 г.
Тогава излиза първият брой на Playboy. Списанието е създадено и сглобено в кухнята на Хефнър в Чикаго и на корицата е Мерилин Монро, която всъщност не е позирала за него. Той взема снимката й от медиите и така поставя началото на империята си.
Юли 1962 г.
Това е първият път, когато Playboy показа бикини на корицата си. Идеята е била по-скоро да се рекламира банският модел, но фокусът на читателите определено се е изместил в друга насока.
Май 1964 г.
На корицата е Дона Мишел - Плеймейтката на годината. Тя позира в позата от логото на зайчето на Playboy. Макар и неудобна, позата не е невъзможна, споделя тя по време на снимките.
Юни 1965 г.
През тази година Playboy, залага на международно известната Урсула Андрес, да им донесе множество продажби поставяйки я на корицата. Вместо очакваният сексапил, изданието залага на анонимност и прикритост – очаквайки публиката да се развълнува само от погледа на Андрес.
Април 1969 г.
Противоположно на всички разбирания за онези времена, че добавянето на дрехи може само да развали женският гол силует, Хефнър решава да добави просто една мъжка вратовръзка, която подпалва обществото. Моделът Лоран Хопър, на която се пада честта да бъде на корицата, поставя въпросът за половите норми.
Октомври 1971 г.
През този месец изданието за първи път поставя чернокож модел на корицата си като превръща Дарийн Стърн в легенда.
Ноември 1975 г.
Това е един от най-провокативните броеве на Playboy, след който Хеф заявява, че повече няма да прекачва тази граница. Крещящата корица на Дори Хефнър е в отговор на тъкмо излязлото конкурентно списание Hustler.
Септември 1979 г.
Ако се питате, от къде е дошъл образът на „колежанката” ето го отговорът. През 1979г. Playboy слага на корицата си страница като от студентски вестник, на която са група колежанки от различни престижни американски университети. С годините тази линия се превръща в символ на изданието.
Март 1980 г.
Снимката на Бо Дерек позирайки на плажа по бикини, поставя началото на серия от тематични плажни корици в Playboy.
Ноември 1980 г.
Определен като най-скандалният тираж на списанието, Playboy пуска 10 страници в броя си на държавни служители от реалния живот, позирайки полуголи. Реакциите и нагласите в обществото са много смесени, имайки се предвид, че той излиза броени дни преди Роналд Рейгън да спечели президентските избори.
Октомври 1989 г.
С годините списанието претърпява редица трансформации, но никога не е изневерило на основният си стил и послание.
А ето и най-емблематичните корици на Playboy за всички времена:
Кой не е чувал за Памела Андерсън? Е, и тя е позирала за корицата на Playboy и то неведнъж. Но този брой бележи именно нейният дебют и затова е толкова специален.
Юни 1993 г.
Година след като се появява за първи път в Playboy, Анна Никол Смит се завръща през юни 1993 г., но този път като Плеймейт на годината.
Януари 1995 г.
Дрю Баримор, която позира за Playboy едва на 19 години, след като излиза броя тя получава подарък юрган от нейният кръстник Стивън Спилбърг с бележка „Покрий се“. Макар и корицата да не е толкова провокативна, по страниците на списанието Баримор не оставя нищо на въображението.
Януари/февруари 2012 г.
Известна с филмите си по Disney, след бързо придобитата популярност Линдзи Лоън решава да позира за корицата на Playboy, като нейно вдъхновение е стила на Мерилин Монро.
Януари/февруари 2014 г.
За 60-годишнината на списанието Кейт Мос краси корицата на списанието в емблематичното облекло на зайче.