Най-голямата шипинг компания предупреди за спад на търговията и през 2020 г.
С поне 1% заради въведените мита
~ 2 мин.
Maersk, най-голямата компания за превоз на контейнери в света, бие тревога за глобалната търговия, казвайки, че икономическите войни и Brexit намаляват растежа.
Днес датската компания заяви, че ръстът на глобалното корабоплаване е паднал до 1.5% през третото тримесечие, което отразява „широкото отслабване на икономическата среда във всички основни икономики“. Компанията добавя, че "отрицателните ефекти от ескалиращите търговски ограничения също тежат на растежа на търговията".
На Maersk се гледа като на мерило за световната търговия, като се има предвид, че контролира около 20% от шипинга на всички стоки, доставяни на пазара. Компанията предупреди за последиците от търговската война, но също така увери, че е в състояние да компенсира негативните ефекти и миналия месец повиши целогодишните си насоки.
"Скромният растеж на търсенето на контейнери отразява продължаващото забавяне на глобалните производствени поръчки и глобалните експортни поръчки", казват от Maersk. „Продължаващото влошаване на световните настроения, преди всичко в сектора на производството, намалява вероятността от увеличаване на растежа през 2020 г.“
На Maersk се гледа като на мерило за световната търговия, като се има предвид, че контролира около 20% от шипинга на всички стоки, доставяни на пазара. Компанията предупреди за последиците от търговската война, но също така увери, че е в състояние да компенсира негативните ефекти и миналия месец повиши целогодишните си насоки.
"Скромният растеж на търсенето на контейнери отразява продължаващото забавяне на глобалните производствени поръчки и глобалните експортни поръчки", казват от Maersk. „Продължаващото влошаване на световните настроения, преди всичко в сектора на производството, намалява вероятността от увеличаване на растежа през 2020 г.“
Maersk добави, че основните рискове са търговската война между САЩ и Китай, фискалните и паричните стимули в целия свят и Brexit.
По отношение на продължаващия спор между двете най-големи икономики, Maersk заяви: "Търговските ограничения намалиха двустранната търговия между двете страни и също доведоха до промени в търговските структури". Американските вносители сега доставят стоки от Виетнам, Корея, Тайланд, Индия и Мексико, а не Китай.
"В световен мащаб прилаганите търговски ограничения вероятно са намалили търговията с контейнери с 0.5% до 1% през 2019 г. чрез директни и косвени канали, като влошаване на настроенията и бизнес инвестиции. През 2020 г. се очаква отрицателното въздействие на митата върху обема на контейнерите да бъде около 1%".