Най-предпочитаните цветове в автомобилната индустрия през 2019 г.
Субкомпактните и другите по-малки автомобили по-често залагат на по-смели цветове
Независимо дали шофирате по междущатските магистрали на Америка, европейските аутобани или по азиатската магистрална мрежа, има по-голям шанс да видите повече бели автомобили по пътя, отколкото такива във всеки друг цвят. Това е един от основните изводи в доклада на германската химическа компания BASF за цветовете, използвани от производителите на оригинално автомобилно оборудване през 2019 г.
В него се посочва, че през изминалата година около 39% от всички произведени автомобили, са били боядисани в бяло. Зад това число се крие интересна промяна. Въпреки че бялото е най-популярният цвят във всеки регион, има забележителни разлики в разпределението на цветовете на регионален принцип. Докато в Азиатскотихоокеанския регион почти всяка втора кола е боядисана в бяло, в Северна Америка, Европа, Средния изток и Африка това важи за всяка трета.
39% са боядисани в ахроматичните цветове - черно, сиво и сребристо, те са следващите три с най-голяма популярност. Тази тенденция се наблюдава и в най-популярния сегмент – този на автомобилите с висока проходимост.
През миналата година останалите 22% от новите машини са боядисани в хроматични цветове. Около 9% от автомобилите, произведени в световен мащаб, са сини, а 7% – червени. Всеки цвят се свързва с емоцията да притежаваш кола и да правиш индивидуален избор.
Субкомпактните и другите по-малки автомобили е по-вероятно да заложат на по-смели цветове. Освен синьото и червеното започват да се появяват също кафявото и бежовото, особено в Европа, Средния изток и Африка.
Европа, Средният изток и Африка: Бялото отстъпва, сивото и бежовото изненадващо се налагат
С дял от 77% ахроматичните цветове продължават да доминират по пътищата на тези региони, въпреки че делът на белите автомобили, най-популярните като цяло, леко намалява. Докато предпочитанията към сребристо също отслабват, сивото продължава да има успех с пазарен дял от 20%. Хроматичният сегмент леко се увеличава. Почти всяка четвърта кола в Европа е боядисана в хроматичен цвят. В този сегмент синьото продължава да води, достигайки 11%, като също така с около 160 различни нюанса излиза на челни позиции в разнообразието от цветове. За първи път с дял от 2% бежовото значително излиза напред в класацията. „Необходимостта от по-нежни и близки до възприятието повърхности води до все по-голяма популярност на бежовите нюанси, но те трябва да бъдат модерни и привлекателни, за да бъдат приети от крайния потребител”, заяви Марк Гутяр, директор „Разработване на цветове за автомобилната индустрия“ за Европа, Средния изток и Африка.
Ефектите са важен инструмент за дизайн, тъй като подчертават формата на автомобила и придават специфична визия. Ето защо ефектните цветове също бяха задълбочено застъпени в анализа. По-специално тъмните бои често се комбинират с ефектни пигменти. Белият цвят като основа и тук доминира. В допълнение анализът показва висок дял на цветовете с ефект сред хроматичната цветова палитра.