Най-скъпите бижута в киното
Диамантите наистина са най-добрият приятел на жената
Има филми, които остават в историята с актьорската игра, режисурата, спечелените награди Оскар или касовите рекорди. Други завинаги имат специално място в съзнанието на зрителя заради блясъка и ослепителността на показаните в тях бижута.
Само при споменаването на лентата „Джентълмените предпочитат блондинки“ от 1953 г., първата асоциация на всеки е героинята на Мерилин Монро Лорелай Лий, обсипана с диаманти.
Да не говорим за колието „Сърцето на океана“ в култовия „Титаник“(1997) – прекрасното бижу „открадна“ звездния статут дори на големите звезди на лентата Кейт Уинслет и Леонардо ди Каприо.
Ново проучване на Confused.com класира най-скъпите бижута, използвани във филми, с помощта на експертни оценки, предоставени от реномираната британска бижутерска компания Queensmith. Вижте кои са те:
10. Хубава жена (1997)
Снимка: Touchstone Pictures
На почетното десето място се нарежда истинска филмова класика за Пепеляшка, претворена на екрана от Джулия Робъртс и Ричард Гиър. Да, всички сте я гледали – „Хубава жена“. В една от любимите на милиони жени сцени героят на Гиър поднася на Вивиан (героинята на Робъртс) кутия с огърлица от рубини и диаманти във формата на сърца. Тя е оценена на над 550 000 долара.
9. Домът на Гучи (2021)
Снимка: Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc.
В образа си на скандалната Патриция Реджиани в House of Gucci, Лейди Гага носи огърлица Bulgari, която се оценява на над 625 000 долара.
8. 355 (2022)
Снимка: Universal Pictures
Героинята на Даян Крюгер в The 355 - агент от германското разузнаване Мари Шмид, носи колието Sunny Side of Life Rose Gold на луксозната швейцарска марка бижута Piaget на стойност над 700 000 долара.
7. Туристът (2010)
Снимка: Кадър от Туристът - Снимка от Peter Mountain © 2010 CTMG, Inc.
В тази популярна лента от 2010 г. с Джони Деп и Анджелина Джоли героинята на Джоли носи диамантено колие по дизайн на Robert Procop, оценено на 2,5 милиона долара.
6. Анна Каренина (2012)
Снимка: Focus Features
В екранната адаптация на „Ана Каренина“ от 2012 г. героинята на Кийра Найтли е „окъпана“ в диаманти на Chanel през целия филм. Оформена от дизайнера на костюми Жаклин Дюран като многослойни цветя, огърлицата Camelia Poudré се оценява на малко над 3 милиона долара.
5. Джентълмените предпочитат блондинки (1953)
Снимка: Everett Collection
Лорелай Лий, изиграна от иконата Мерилин Монро в "Джентълмените предпочитат блондинки", носи още по-култовата диамантена огърлица Moon of Baroda, оценена на почти 4,4 милиона долара.
4. Как да разкараш гаджето за 10 дни (2003)
Снимка: Everett Collection
Пастелно жълтата рокля с гол гръб на Кейт Хъдсън в „Как да разкараж гаджето за 10 дни“ със сигурност е останала в историята на модните филми, но това напълно е валидно и за огърлицата с жълти диаманти „Айседора“ на „Хари Уинстън“, носена от нейната героиня Анди Андерсън. Произведението е оценено на между 4 и 5 милиона долара.
3. Смърт край Нил (2022)
Снимка: The Walt Disney Company
Пресъздаденото от Tiffany 128-каратово колие с жълти диаманти, носено преди това от Одри Хепбърн и Лейди Гага, стои на врата на Линет Дойл – героинята на Агата Кристи, изиграна от звездата Гал Гадот. Неговата стойност е приблизително 30 милиона долара.
2. Бандитките на Оушън (2018)
Снимка: Warner Bros. Entertainment Inc.
Героинята на Ан Хатауей в Ocean’s 8 носи колието на Cartier „Toussaint“, което включва диаманти с различен размер и форма, включително 136-каратовия синьо-бял диамант Queen of Holland. Бижуто е оценено на 150 милиона долара.
1.Титаник (1997)
Снимка: Paramount Pictures
Според проучването най-скъпото бижу, показвано някога на екран, е огърлицата „Сърцето на океана“, което носи героинята на Кейт Уинслет - Роуз. То е направено от базираната в Лондон бижутерска компания Asprey & Garrard. Оърлицата с 56-каратови син диамант във формата на сърце се оценява на над 500 милиона долара. За съжаление „Сърцето на океана“ е само „измислен герой“, чиято история е базирана на един от най-известните диаманти – 45-каратовия Хоуп, принадлежал на Краля-слънце Луи XIV.