НАП започва масови проверки по Черноморието
Основно проверявани ще бъдат ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други
Националната агенция за приходите започва масови проверки по Черноморието. Приходната агенция планира над 10 хиляди проверки до края на сезона, като в това число влизат ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
В рамките на кампанията при извършването на контролни покупки ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди.
От НАП отново ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция за установяване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните.
По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
Основната цел на приходната агенция е отчитането на реални обороти, като финансовият министър Асен Василев очаква значително повече събрани приходи от НАП спрямо миналата година.
Старта на кампанията на НАП идва и няколко дни след открити нарушения при издаването на касови бележки в дискотеки по Северното Черноморие. От заведенията описаха това като „пропаганда“.