НАП започва проверка и на онлайн издания
Това, което интересува институцията е неплатените задължения и укрити данъци
„Проверяваме 54 печатни издания, а в близките седмици вероятно ще проверяваме и онлайн издания”, съобщи в „Здравей, България” говорителят на НАП Росен Бъчваров.
„Проверяваме целия медиен сектор от гледна точна на един прост интерес на държавата - дали те са спазвали данъчния закон и дали има данни за избягване на облагане. Нашата работа е лишена от емоции, оценки, квалифицикации и субективно отношение към която и да е от медиите", подчерта Бъчваров.
„Всяка година над 150 000 търговци са подложени на контрол от страна на НАП, медиите като стопански субекти са подложени на същия контрол, на който са подложени и всички останали”, обясни Бъчваров.
Говорителят на НАП уточни, че това, от което се интересува институцията, е дали има неплатени задължения и дали има укрити данъци.
Повод за започналите проверки стана доклад за данъчните рискове, изготвен през юни тази година, според който съществува риск от избягване на облагане в сектора на издателите на печатни издания.