„Немечек“ изгражда в България съпорт център за DocuWare
Местният екип ще обслужва клиентите на германската компания от региона на Европа, Близкия Изток и Африка
Българската софтуерна компания „Немечек“ обяви, че ще основе и поеме управлението на новия център за технологични консултации и съпорт на своя партньор и бивш акционер - германската DocuWare. Местният екип ще обслужва клиентите на доставчика на софтуер за управление на документи от региона на Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA).
Базираната в Германия DocuWare предлага софтуерните решения за управление на бизнес информация и процеси. Нейната система се използва в над 100 държави по света, а българската компания разработва решенията ѝ повече от 20 години.
Партньорството между двете бе скрепено през 2002 г. с придобиването от DocuWare на 20% дял в „Немечек“. Той бе продаден през 2019 г. на японската технологична корпорация Ricoh. Новият проект пък е…
...логично продължение
на дългогодишното сътрудничество между двете компании. Изграждането на новия център на DocuWare в България идва на фона на стремглавата дигитализация на бизнеса в последно време, ускорена още повече от COVID пандемията.
Сериозно предимство e това, че със създаването на центъра затваряме кръга – от разработването на системата, през предлагането и внедряването й на българския пазар до технологичното консултиране на клиентите и на външни пазари. Това ще помогне за обогатяване на експертните ни умения и познания за целия цикъл на продукта”, обясни Станимир Атанасов, главен директор DocuWare R&D в Немечек България.
Екипът, който ще обслужва клиентите на DocuWare, на практика няма да е локиран на едно място. „Стратегически дейността ще стартира от София, където е най-големият брой специалисти на компанията в тази област, но ще се включат и кандидати от другите два офиса на „Немечек“ – в Пловдив и Варна“, коментираха от компанията пред Economic.bg.
Проектът вече е в ход – има и избран мениджър на екипа и се набират хора, на които им предстои да преминат през задълбочени обучения от колегите им в Германия. Анонсът за новия център идва само месец, след като „Немечек“ обяви, че през 2021 г. ще разшири екипа си в страната с около 15%. Само част от тези хора обаче ще се извършват съпорт дейности за DocuWare.
Не обикновен кол център
Основателите му отбелязват, че той ще се различава значително от класическите проекти за аутсорсинг на бизнес процеси (BPO) у нас по няколко причини.
„От една страна, това е дългосрочна устойчива инициатива, а не временен проект. От друга, задачата ще е предоставяне на комплексно и задълбочено съдействие на потребителите, което включва разрешаване на технологични казуси с разбиране на бизнес процесите на организациите. Съответно фокусът на работата ще е дълбочината, а не широкият обхват и обслужването на разнородни проекти, което е по-характерно за аутсорсинга“, обясняват от „Немечек“.
Този проект поставя на дневен ред една тенденция, която очакваме да става все по-значима на българския пазар – развитието на високо ниво специалисти за обслужване на бизнес клиенти – “комплексни играчи” с балансиран микс от технологични познания, разбиране на бизнес процесите, владеене на чужди езици и меки умения“, прогнозира Теодора Борисова, „Наемане и развитие на таланти“ в Немечек България.
Според нея „тези хора ще бъдат все по-търсени и високо ценени на пазара на труда у нас“. Комбинацията от изброените умения и качества очертава и профила на професионалистите, които „Немечек“ започва да набира за новия технологичен център за консултации и съпорт.
Търсят се основни технически познания, високо ниво на владеене на английски език в комбинация с втори немски, френски или испански, интерес към бизнес процесите. Компанията ще инвестира в обучението на подходящите кандидати. Специалистите ще могат да работят на стандартно работно време, в хибриден модел на работа, спрямо ситуацията.