Непознатите гръцки дестинации, които изстреляха туризма в небесата
Пътуващите намират нови начини да се насладят на Гърция, съчетавайки традиционни атракции с активни преживявания, казват експерти
Гърция продължава да е една от най-добрите туристически дестинации в света. Тенденциите, които се забелязват обаче са за коренна промяна в търсенето от страна на туристите. Все повече пътешественици се отправят към напълно непознати кътчета в страната.
Именно посещението на тези места е и основен двигател в силното позициониране на гръцкия туристически продукт. Това са изводите от последния доклад „Нови дестинации в Гърция 2024 г.“, пише breaking travel news.
Докладът е изготвен на база данни от глобалната платформа за пътувания – Mabrian, в сътрудничество с Mindhaus, водеща маркетингова и стратегическа агенция за туризъм, базирана в Гърция.
Новите любими гръцки острови
Според данните на Mabrian, островите извън традиционните круизни предложения бележат ръст в популярността си.
Така например островите Лесбос и Хиос в региона на Северно Егейско море отбелязаха увеличение на посетителите спрямо предходната година съответно от 78.8% и 65.2%.
Значително увеличение в популярността си сред туристите отбелязват и островите Самос (+51.7%), Скопелос (+26.6%) и Скиатос (+25.5%).
Търсенето на места, считани за по-малко популярни, може да допринесе за подобряване на устойчивостта на туризма чрез разпространение на ползите от туризма в цялата страна“, казва Карлос Сендра, партньор и директор маркетинг и комуникации в Mabrian.
Регионът Пелопонес, с богатото си гастрономическо наследство и крайбрежна красота, се превърна в четвъртата най-посещавана дестинация в Гърция.
„Новите луксозни проекти, както и други промоционални инициативи, допринесоха за позиционирането на Пелопонес сред най-предпочитаните дестинации от европейските туристи“.
Друга гръцка дестинация, която набира все по-голяма популярност е ориенталската част на региона на Източна Македония и Тракия (известна също като Континентална Тракия и образувана от Ксанти, Родопи и Еврос), по-специално нейната брегова ивица (която увеличи пристигащите до +63% за година) и остров Тасос, част от същия регион, посетен от 26.4% повече туристи на годишна база.
Възходът на активния туризъм
Нововъзникващите дестинации отразяват развиващите се мотивации за пътуване до Гърция, с нарастващ брой посетители, търсещи активен начин на живот.
През 2023 г. 21.1% от посетителите са посочили активните преживявания като основна причина да посетят Гърция.
Тази тенденция е в съответствие с глобалните промени в предпочитанията за пътуване, тъй като повече хора дават приоритет на уелнеса и дейностите на открито по време на ваканциите си.
Както заявява експертът от Mabrian, „пътуващите намират нови начини да се насладят на Гърция, съчетавайки традиционни атракции с активни преживявания“.
Тази тенденция представлява чудесна възможност за Гърция да насърчи по-дългите престои, да намали сезонността и да увеличи туристическите разходи.