Nestle продава сладкарския си бизнес в САЩ на Ferrero за $2.8 млрд.
Фокусът на швейцарската компания вече е към здравословните продукти
Швейцарската Nestle, един от най-големите световни производители на хранителни продукти, продава бизнеса си за производство на сладкарски изделия в САЩ на италианската компания Ferrero за 2.8 млрд. долара. Така фирмата отбелязва първата голяма продажба на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер и следващата стъпка по пътя към по-здравословни продукти.
Сделката се очаква да бъде закрита до края на първото тримесечие на 2018 г. след приключването на обичайните одобрения и условията за затваряне. Ferrero ще плати за покупката на активи в брой.
“В лицето на Ferrero открихме изключителен дом за нашия сладкарски бизнес в САЩ, в който той може да просперира", се каза в прессъобщение на сайта на Nestle.
"В същото време, този ход позволява Nestle за инвестиции и нововъведения в широк спектър от области, в които компанията вижда перспективи за висок растеж и държи лидерски позиции, включително в сегмента за грижа за животните, бутилирана вода, кафе, замразени ястия и бебешки храни", - отбелязват от компанията.
Приходите на американското сладкарско предприятие Nestle през 2016 г. са били около 915 млн. долара. Той представлява приблизително 3% от общите приходи на Nestle в САЩ.
Сред марките на този отдел са популярните марки шоколад, Butterfinger, Crunch, BabyRuth, 100Grand, Raisinets, Chunky, OhHenry! и SnoCaps, както и местни марки сладкарски изделия, включително SweeTarts, LaffyTaffy, Nerds, FunDip, PixyStix, Gobstopper, BottleCaps, Spree и Runts.
Сделката предвижда продажбата единствено на марки сладкарски изделия, насочени към пазара в САЩ, и не включва известната Toll House, която е от стратегическо значение за компанията.
В изявлението се казва още, че Nestle остава напълно ангажирана да развива водещите си международни сладкарски дейности по целия свят, особено глобалната си марка KitKat.
Nestle е третият производител на сладкарски изделия в света след Mars Inc. и Mondelez International Inc. В САЩ компанията е на четвърто място като преди нея е и Hershey Co.
В плана за преструктуриране на компанията с фокус към новите потребителски тенденции и здравословното хранене, в края на миналата година Nestle продаде две от марките чай в Северна Америка.